8 Ιαν 2013

Σαρώνουν την ευρω-αγορά οι «μεγάλοι» των κατεψυγμένων.


Όχημα ανάπτυξης σε μια κατά τα’ άλλα «ώριμη» πλέον ευρωπαϊκή αγορά αποδεικνύεται για τους «μεγάλους» των κατεψυγμένων οι εξαγορές μικρότερων αλλά υπολογίσιμων τοπικών επιχειρήσεων, όπως συμπεραίνει σε πρόσφατη κλαδική μελέτη της η Rabobank.


Η ολλανδική τράπεζα επισημαίνει ότι, παρά το γεγονός ότι
στο σύνολό της η ευρωπαϊκή αγορά χαρακτηρίζεται από χαμηλούς ρυθμούς ανάπτυξης ένεκα της στροφής των καταναλωτών προς τα φρέσκα προϊόντα, οι ηγετικές δυνάμεις του κλάδου καταφέρνουν τα τελευταία χρόνια να εμφανίζουν σημαντικά κέρδη και αύξηση του τζίρου τους. Το κλειδί, σύμφωνα με την Rabobank, είναι η εξαγορά  καταξιωμένων και ανταγωνιστικών brands σε υπολογίσιμες αγορές καθώς επίσης και πολλών επιχειρήσεων που παράγουν κατεψυγμένα προϊόντα για λογαριασμό σούπερ-μάρκετ (private label). Οι αναλυτές της τράπεζας, μάλιστα, εκτιμούν ότι η τακτική αυτή θα συνεχιστεί τα επόμενα χρόνια και οι ότι εναπομείνουσες ανεξάρτητες επιχειρήσεις που έχουν ισχυρές θέσεις στις τοπικές αγορές θα αποτελέσουν τους επόμενους στόχους εξαγορών.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Rabobank, ο ετήσιος ρυθμός ανόδου για το σύνολο της ευρωπαϊκής αγοράς κατεψυγμένων στο διάστημα 2006-2011 περιορίστηκε στο 1,5% λόγω της «αυξανόμενης προτίμησης των καταναλωτών προς τα φρέσκα τρόφιμα».  Ωστόσο, η επιβράδυνση αυτή δεν επηρεάζει το ίδιο όλους τους «παίκτες». Αντίθετα, οι «ηγέτες» του κλάδου καθώς και αυτοί που εξειδικεύονται στην παραγωγή προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας καταφέρνουν να επιτυγχάνουν υψηλές αποδόσεις.

Αμφότεροι βρήκαν καταφύγιο στο διάστημα αυτής της πενταετίας στις εξαγορές ανταγωνιστικών αλλά μικρότερων εταιρειών οι οποίες είχαν ως αποτέλεσμα να αυξήσουν τα μερίδια αγοράς τους και, παράλληλα, να επιτύχουν σημαντικές οικονομίες κλίμακας. Το γεγονός ότι η στρατηγική αυτή επιλογή αποδεικνύεται επιτυχημένη – τόσο σε επίπεδο μεριδίων αγοράς όσο και σε επίπεδο τζίρου και κερδοφορίας- σημαίνει ότι πολύ δύσκολα τα «μεγάλα ψάρια» θα την εγκαταλείψουν. Και αυτά που ίσως να πρέπει να φοβούνται δεν είναι άλλα από τα «μικρά»…

Οι αναλυτές της τράπεζας προβλέπουν ότι οι τάσεις συγκέντρωσεις θα εμφανιστούν με μεγαλύτερη ένταση σε χώρες όπου υπάρχει ήδη «κατακερματισμός δυνάμεων» και, επιπλέον, οι ισχυροί ξένοι «παίκτες»- αγοραστές δεν έχουν καταφέρει ακόμα να επιβάλουν την πρωτοκαθεδρία τους. Ειδικά για τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο χώρο των private label, αναμένεται να αναζητήσουν νέες ευκαιρίες ανάπτυξης σε χώρες όπου το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας εξακολουθεί να είναι χαμηλότερο του μέσου όρου του εξωτερικού (37%).
Τσατσάκης Γιάννης

Πηγή:www.agronews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου