Οι
πωλήσεις θερμοκηπίων στις ΗΠΑ αγγίζουν τα 3 δισ. δολάρια και οι γνώστες του
κλάδου εκτιμούν ότι θα αγγίξουν τα 4 δισ. δολάρια ως το 2020. Αυτό προκύπτει
από έρευνα και σχετική έκθεση της συμβουλευτικής ομάδας για τα Τρόφιμα και την
αγροτική επιχειρηματικότητα (Food & Agribusiness) της επενδυτικής τράπεζας
Rabobank.
«Ο
κλάδος των θερμοκηπίων στις ΗΠΑ αυξάνεται σταθερά κατά την τελευταία δεκαετία.
Η
αύξηση αυτή, οφείλεται εν μέρει από την ανάγκη για πιο εντατική παραγωγή,
λόγω των περιορισμένων εκτάσεων, των υδάτων και της εργασίας», σημειώνεται στα
αποτελέσματα της έρευνας.
Σύμφωνα
με την έκθεση υπό τον τίτλο: «Η αυξανόμενη χρήση αμερικανικών θερμοκηπίων
υψηλής ποιότητας - Αξιοποιώντας την υψηλή τεχνολογία και τη συνεκτικότητα»,
κλειδί για τη μελλοντική ανάπτυξη θα είναι ο ανταγωνισμός μεταξύ των υψηλής
τεχνολογίας θερμοκηπίων και του χαμηλού κόστους και τεχνολογίας θερμοκηπίων.
«Υπάρχει
μια αυξανόμενη προτίμηση μεταξύ λιανοπωλητών και αγοραστών μαζικής εστίασης
στις ΗΠΑ για τη θερμοκηπιακή παραγωγή», υποστηρίζει ο Κάρεν Χάλιμπαρτον
Μπάρμπερ, ο οποίος συνέταξε την έκθεση της Rabobank. «Οι αγοραστές αναζητούν
την ποιότητα και την αξιοπιστία στα θερμοκηπιακά προϊόντα».
Παρά
το γεγονός ότι τα προϊόντα θερμοκηπίου υπολογίζεται ότι αντιπροσωπεύουν μόνο το
1% - 2% της συνολικής παραγωγής νωπών φρούτων και λαχανικών στις ΗΠΑ, υπάρχουν
σημαντικές τάσεις για περαιτέρω αύξηση. Οι ντομάτες θερμοκηπίου αντιστοιχούν
στο 70% των πωλήσεων. Αυτή η υψηλή συγκέντρωση είναι μια ένδειξη ότι οι βασικές
προκλήσεις που σημειώνονται στην έκθεση, το κόστος και ο ανταγωνισμός μπορούν
να ξεπεραστούν.
Η
έκθεση καταλήγει στο συμπέρασμα ότι η αύξηση στη θερμοκηπιακή παραγωγή είναι
πιθανό να συνεχιστεί στο εγγύς μέλλον. Μια βασική πρόκληση για την ανάπτυξη θα
είναι η εκπαίδευση του καταναλωτή και η διαφοροποίηση υψηλής τεχνολογίας
θερμοκηπίων από χαμηλής τεχνολογίας. Η αυστηρότερη νομοθεσία για τη σήμανση,
καθώς και η μεγαλύτερη ευαισθητοποίηση των εμπλεκομένων σε προγράμματα
πιστοποίησης που ήδη υπάρχουν σε ΗΠΑ και Καναδά, μπορεί να βοηθήσουν στην
επιμόρφωση των καταναλωτών.
Γιαννακοπούλου
Φανή
Πηγή:www.agronews.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου