18 Φεβ 2013

Γεύση από τα παλιά με φρέσκια ματιά.


Ένα διαφορετικό από τα συνηθισμένα αναψυκτικό με γεύση… από τα παλιά λανσάρει και επισήμως η Ζυθοποιία Μακεδονίας – Θράκης. Πρόκειται για το soft drink «TuVunu» το οποίο όπως φανερώνει το όνομά του, είναι τσάι του βουνού (η παραδοσιακή ποικιλία σιδερίτης που συναντάμε σε πολλά βουνά της χώρας) αναμεμειγμένο με μέλι και φρέσκο χυμό λεμονιού, σε μορφή αναψυκτικού.



Το πανευρωπαϊκό λανσάρισμα του τσαγιού με παγκόσμια κατοχυρωμένη πατέντα, έγινε την Πέμπτη 7 Φεβρουαρίου από τη Θεσσαλονίκη, στο πλαίσιο του συνεδρίου του Economist.

Εφόσον το εν λόγω σχέδιο στεφθεί με επιτυχία, θα μπορέσει ενδεχομένως να αναβιώσει η καλλιέργεια τσαγιού, και γιατί όχι, και άλλων βοτάνων και ποικιλιών τσαγιού, δίνοντας μια εναλλακτική διέξοδο στους Έλληνες καλλιεργητές.

«Είναι μια καινοτομία, γιατί πήραμε ένα παραδοσιακό βότανο που ετοίμαζε η γιαγιά μας ως αφέψημα και το μετατρέψαμε σε ένα προϊόν που απευθύνεται στην παγκόσμια αγορά», τόνισε στην Agrenda ο διευθυντής εταιρικής ανάπτυξης της εταιρείας «TuVunu», κ. Δημ. Κρις. Σύμφωνα με τον ίδιο τα πρώτα μηνύματα από τις έρευνες αγοράς που έχουν γίνει στην Ελλάδα και στις ΗΠΑ είναι πολύ ενθαρρυντικά. «Αν αναπτυχθεί όπως περιμένουμε θα χρειαστούμε περισσότερο σιδερίτη (σ. σ. τσάι του βουνού) και αυτό θα δώσει μια νέα προοπτική στις ορεινές περιοχές της χώρας, σε υψόμετρο πάνω από 500 μέτρα, οι οποίες είναι και οι μειονεκτικές. Είναι μια ευκαιρία απασχόλησης για τους κατοίκους τους» τόνισε ο κ. Κρις, εκφράζοντας την ελπίδα του ότι την πρώτη χρονιά κυκλοφορίας του προϊόντος θα επιτευχθεί ένας τζίρος κάποιων εκατομμυρίων, τον οποίο, όμως, απέφυγε να προσδιορίσει λεπτομερέστερα.

Πλήρης γκάμα

Τα σχέδια, ωστόσο, δεν σταματούν στο τσάι του βουνού, που πίνεται τόσο σαν ice tea, όσο και ζεστό, είτε μέσα στο φούρνο μικροκυμάτων, είτε στο μπρίκι. «Στους στόχους μας είναι να ετοιμάσουμε μια πλήρη γκάμα με βότανα και φρούτα», δηλώνει το επιτελικό στέλεχος της εταιρείας, αποκαλύπτοντας πως το επόμενο βήμα προβλέπει τη δημιουργία soft drinks με βάση βότανα όπως το φασκόμηλο, η μέντα, το φλαμούρι, το χαμομήλι και άλλα φρούτα. Το πότε θα συμβεί αυτό, εξαρτάται από το πόσο θα το τρέξει η εταιρεία, αν και ήδη έχουν ξεκινήσει κάποιες γευστικές δοκιμές για να διακριβωθεί ποιο από αυτά έχει τη μεγαλύτερη αποδοχή από το καταναλωτικό κοινό.

Για την κάλυψη των αναγκών της παραγωγής σε πρώτη ύλη η «TuVunu» καλλιεργεί τα τελευταία δύο χρόνια σιδερίτη και όπως τονίζει ο μεγαλομέτοχος του ομίλου κ. Δ. Πολιτόπουλος, «σπέρνουμε συνέχεια σε περιοχές με υψόμετρο πάνω από 500 μέτρα».

Συμβολαιακή

Όσον αφορά στο πρόγραμμα της συμβολαιακής γεωργίας που «τρέχει» η μπίρα «Βεργίνα» ο κ. Πολιτόπουλος ανέφερε ότι το 2012 η εταιρεία καλλιέργησε περίπου 5.000 στρμ. δίστιχο κριθάρι και φέτος προγραμματίζει να συμβολαιοποιήσει πάνω από 10.000 στρμ. προκειμένου να καταστεί 100% ανεξάρτητη από το συγκεκριμένο υλικό. Το μερίδιο αγοράς της μπίρας, κατά τον ίδιο είναι 7% και «θα ήταν μεγαλύτερο αν δεν είχαμε να αντιμετωπίσουμε πρακτικές αθέμιτου ανταγωνισμού», ενώ η χρήση έκλεισε με αύξηση πωλήσεων και κερδοφορίας.

Πέρυσι, η εταιρεία υλοποιούσε πρόγραμμα συμβολαιακής γεωργίας για το τσάι, συνολικού προϋπολογισμού 400.000 ευρώ με 200 παραγωγούς από την Ξάνθη.

Αναπτυσσόμενη αγορά
 Σε αντίθεση με τα αναψυκτικά και τους χυμούς οι πωλήσεις των οποίων υποχωρούν τόσο σε όγκο όσο και σε αξία, η αγορά των παγωμένων ροφημάτων με βάση βότανα και, κυρίως, το τσάι αναπτύσσεται στη χώρας και, μάλιστα, με διόλου ευκαταφρόνητους ρυθμούς. Μάλιστα, σύμφωνα με εκτιμήσεις παραγόντων της αγοράς, την τελευταία διετία οι πωλήσεις αυξήθηκαν σε ένα ποσοστό 9%.

Επιμέλεια: Λεωνίδα Λιάμης

Πηγή:www.agronews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου