4 Ιουλ 2012

Απόσυρση τρακτέρ: Έρχεται στο προσκήνιο;.


Την επιτακτική ανάγκη ανανέωσης του στόλου των τρακτέρ με στόχο την τόνωση της ανταγωνιστικότητας της γεωργίας φέρνει στο προσκήνιο η τοποθέτηση στο υπουργείο Οικονομίας του Γ. Στουρνάρα, πρώην γενικού διευθυντή του ΙΟΒΕ.


Οι µελετητές του ΙΟΒΕ στην έκθεση µε τίτλο «Αγροτικά Μηχανήµατα & Ανταγωνιστικότητα Πρωτογενούς Τοµέα» συγκεκριµένα προτείνουν την εφαρµογή ενός συστήµατος απόσυρσης, το οποίο θα χρηµατοδοτηθεί από την επιβολή τελών κυκλοφορίας χαµηλού ύψους σε υφιστάµενους και νέους ελκυστήρες και την υιοθέτηση κινήτρου επιδότησης της τάξης των 160 ευρώ µε βάση την ιπποδύναµη του νέου ελκυστήρα. Το πρόγραµµα είναι δηµοσιονοµικά ουδέτερο, δηλαδή δεν
επιβαρύνει το ∆ηµόσιο, καθώς πρακτικά τα πρόσθετα έσοδα από τα τέλη προωθούνται στην επιδότηση νέων µηχανηµάτων. Το σύστηµα αυτό θα επέτρεπε την ανανέωση του στόλου των ελκυστήρων της Ελλάδας αλλά και την ακριβή καταγραφή του υπάρχοντος δυναµικού για το οποίο σήµερα δεν διαθέτουµε επαρκή στοιχεία. Επιπλέον, το ΙΟΒΕ προτείνει να θεσµοθετηθεί «ΚΤΕΟ» για αγροτικά µηχανήµατα και να προωθηθεί η κατάρτιση των αγροτών.
Πιο συγκεκριµένα η ανάλυση του προγράµµατος γίνεται στη βάση σύγκρισης δυο σεναρίων:
● Ένα Σενάριο Μη ∆ράσης, όπου δεν λαµβάνεται κανένα µέτρο για την ανανέωση του στόλου και θεωρούµε ότι στο σύστηµα εισέρχονται 1.400 νέα τρακτέρ ετησίως, δηλαδή η αγορά σταθεροποιείται σε αυτά τα επίπεδα (παρόλο που κάτι τέτοιο είναι εξαιρετικά αβέβαιο τα επόµενα χρόνια).
● Ένα Σενάριο ∆ράσης, όπου προβλέπεται πρόγραµµα ανανέωσης του στόλου έως και 4.000 ελκυστήρων ετησίως, µε την επιβολή τελών κυκλοφορίας σε όλα τα τρακτέρ (υφιστάµενα και νέα) ανάλογα µε την ιπποδύναµη αφενός, και την επιδότηση µε βάση την ιπποδύναµη του ελκυστήρα αφετέρου, γεγονός που καθιστά το πρόγραµµα αυτοχρηµατοδοτούµενο και δηµοσιονοµικά βιώσιµο. Τα τέλη κυκλοφορίας που προβλέπεται να επιβληθούν στους νέους ελκυστήρες είναι χαµηλότερα σε σχέση µε αυτά που προτείνεται να επιβληθούν στον υφιστάµενο στόλο µηχανηµάτων, προκειµένου να δοθεί ένα επιπλέον κίνητρο για την αγορά νέων µηχανηµάτων. Από τη σύγκριση των Σεναρίων ∆ράσης και Μη ∆ράσης, προκύπτει ότι το σχέδιο ανανέωσης του στόλου των γεωργικών ελκυστήρων είναι προτιµότερη λύση σε σχέση µε την επιλογή µη λήψης µέτρων πολιτικής για την τεχνολογική αναβάθµιση της αγροτικής παραγωγής, καθώς το Σενάριο ∆ράσης υπερτερεί του Σεναρίου Μη ∆ράσης κατά περίπου 3,5 εκατ. Ευρώ.



Πηγή: www.agronews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου