5 Μαρ 2013

«Μάστιγα» τα ελληνικού τύπου λευκά τυριά στην Ευρώπη.


Λευκό τυρί που πολλές φορές παράγεται σε βαλκανικές χώρες ή την Τουρκία, αλλά είναι «σερβιρισμένο» με ευρωπαϊκό marketing κι ελληνοπρεπείς ετικέτες, κατακλύζει τις αγορές της Ευρώπης και όχι μόνο, σε σημείο ώστε να προτιμάται ακόμη και για τη… Greek Salad, με συνέπεια, λόγω και της έλλειψης στρατηγικής από τη χώρα μας, να περιορίζεται δραστικά το ζωτικό πεδίο δράσης για την ελληνική φέτα.



«Ιδρώνουμε για να βάλουμε τη φέτα στα ράφια και στα καταστήματα των ξένων αγορών με τιμές που δεν ξεπερνούν τα 2,40 έως 2,60 ευρώ για τη συσκευασία των 200 γραμμαρίων και την ίδια στιγμή και για την ίδια συσκευασία, το λευκό τυρί Syrtaki, τουρκικής παραγωγής με γερμανικό marketing, όσο και το γαλλικό Salakis που παράγεται στην Κροατία, πωλείται στη γερμανική αγορά με 3,20 έως 3,40 ευρώ», τόνισε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Εισαγωγέων Τροφίμων και Ποτών Εξωτερικού (ΣΕΛΕΤΡΟΠΕ), Απόστολος Καρβέλας, προσθέτοντας πως δεν είναι τα μόνα παραδείγματα προς αποφυγή.

Μιλώντας στο πλαίσιο της συνέντευξης τύπου ενόψει της 22ης διεθνούς έκθεσης τροφίμων και ποτών Detrop και της 4ης OENOS, που ανοίγουν τις πόρτες τους στις 7 Μαρτίου και θα διαρκέσουν έως και τις 10 του μήνα στη Θεσσαλονίκη, ο κ. Καρβέλας κατήγγειλε την πλήρη απουσία στρατηγικής στήριξης της ελληνικής παραγωγής και ειδικά των ΠΟΠ προϊόντων.
«Το αποτέλεσμα της έλλειψης στρατηγικής είναι ξένες εταιρείες, που προωθούν επίσης προϊόντα ξένης παραγωγής, να χρησιμοποιούν ελληνοπρεπή brands και να καταφέρνουν να έχουν μεγαλύτερη διείσδυση στις ξένες αγορές από τις ελληνικές εταιρείες με τα ελληνικά προϊόντα», είπε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας, ειδικά για τη φέτα πως «δυστυχώς στη συνείδηση του μέσου ευρωπαίου, έχει περάσει το λευκό τυρί».

Για να αλλάξει αυτή η κατάσταση προς όφελος των ελληνικών πιστοποιημένων προϊόντων, ο πρόεδρος του ΣΕΛΕΤΡΟΠΕ –που προμηθεύει περί τα 7.000 εστιατόρια στην Ευρώπη, με ελληνικά προϊόντα- πρότεινε την πιστοποίηση των ελληνικών εστιατορίων και παράλληλα τη διοργάνωση μιας οργανωμένης καμπάνιας για την προβολή των ΠΟΠ προϊόντων.

Από την πλευρά του ο πρόεδρος της Ένωση Οίνου του Αμπελώνα της Βορείου Ελλάδος (ΕΝ.Ο.Α.Β.Ε.) Στέλιος Κεχρής, είπε ότι για το 2012 οι εταιρείες Οίνου στη Β. Ελλάδα είχαν μείωση τζίρου 10% αλλά αύξηση εξαγωγών κατά 15%. Εμφανίστηκε αισιόδοξος για τη δυναμική που μπορούν να αναπτύξουν τα ελληνικά κρασιά στο εξωτερικό λόγω της πολύ ανταγωνιστικής σχέσης τιμής και ποιότητας.

Στην έκθεση Detrop-Oinos θα συμμετάσχουν 400 Έλληνες εκθέτες και πάνω από 100 εμπορικοί επισκέπτες, αριθμοί που ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΘ – Helexpo Τάσος Τζήκας χαρακτήρισε αξιοσημείωτους με δεδομένη την κρίση στην οικονομία και τη δυστοκία των επιχειρήσεων να χρηματοδοτήσουν με ευχέρεια δράσεις προβολής και προώθησης.

Του Λεωνίδα Λιάμη

Πηγή:www.agronews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου