Πρόσφατη έρευνα της Ελληνικής Εταιρείας Στατιστικών και
Οικονομικών Πληροφοριών Hellastat Α.Ε. δείχνει ότι οι Έλληνες καταναλωτές
επέλεξαν το 2012 να πραγματοποιήσουν τις αγορές τους μέσω της ηλεκτρονικής
αγοράς, δηλαδή του ίντερνετ. Σε σχέση με το 2011, μεγάλη άνοδο πωλήσεων από το
ίντερνετ σημείωσαν προϊόντα όπως τα φάρμακα (+36%), τα αθλητικά είδη (+28%),
καθώς και το υλικό ηλεκτρονικής εκμάθησης (+27.5%). Παρόλα αυτά, μείωση είχαν
οι υπηρεσίες τηλεπικοινωνιών (-40%), τα εξαρτήματα ηλεκτρονικών
υπολογιστών
hardware (-37%), καθώς και η διαμονή σε ξενοδοχειακά συγκροτήματα (-26%).
Ακόμη, περίπου το 14% των καταναλωτών παράγγειλε κάποια φορητή συσκευή μέσω του
ίντερνετ. Η βασική αιτία της μείωσης των παραπάνω υπηρεσιών εντοπίζεται στη
περιορισμένη εμπιστοσύνη των καταναλωτών απέναντι στις online αγορές αφού για
να πραγματοποιηθεί μία ηλεκτρονική αγορά αναγκαστικά ζητείται ο αριθμός
πιστωτικής κάρτας και αυτό ενέχει κινδύνους όσον αφορά τα χρήματα που
βρίσκονται μέσα στη κάρτα καθώς και στην υποκλοπή προσωπικών πληροφοριών.
Παρόλα αυτά τα προβλήματα, οι ηλεκτρονικές αγορές είναι
σίγουρα πιο απλές και με βελτιώσεις μπορούν να τραβήξουν ακόμη περισσότερους
καταναλωτές. Οι βελτιώσεις, εκτός από το θέμα της ασφάλειας με τις τραπεζικές
κάρτες, θα πρέπει να εντοπίζονται και στην όλο και πιο λεπτομερή πληροφόρηση
των προϊόντων και στη δυνατότητα αλλαγής τους εφόσον ο πελάτης δε μείνει
ευχαριστημένος από αυτό που επέλεξε. Πάντως υπολογίζεται ότι τα συνολικά έσοδα
από τις ηλεκτρονικές αγορές πιθανόν στο όχι και τόσο μακρινό μέλλον να φτάσουν
μέχρι και τα 5 δισεκατομμύρια ευρώ!
Πηγή: www.ecotimes.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου