
«Ο νόμος αυτός θεωρώ ότι είναι αψυχολόγητος και γραφειοκρατικός», τονίζει στον ΑγροΤύπο ο διευθυντής της Δημητριακής και Γενικός Γραμματέας στο Σύνδεσμο Ελλήνων Εμπόρων Δημητριακών Υποπροϊόντων και Ζωοτροφών (ΣΕΕΔΥΖ) κ. Σπύρος Γρηγοράτος και προσθέτει: «Ζητάει από κάποιον που θέλει να γραφτεί στο μητρώο όχι ένα ούτε δύο αλλά συνολικά δεκατρία δικαιολογητικά. Όμως αυτά τα δικαιολογητικά τα έχουν όλες οι υπηρεσίες που ανήκουν οι έμποροι. Να αναφέρω για παράδειγμα ότι για να γραφτεί κάποιος στο Εμπορικό Επιμελητήριο θα χρειαστεί να καταθέσει κάποια δικαιολογητικά, που πολλά από αυτά είναι τα ίδια που ζητάει ο νόμος, καθώς και η βεβαίωση ότι ο έμπορος είναι γραμμένος στο Επιμελητήριο. Μα αν είναι κάποιος γραμμένος στο Επιμελητήριο έχει ήδη καταθέσει αυτά τα δικαιολογητικά.
Ο Σύνδεσμος Ελλήνων Εμπόρων Δημητριακών Υποπροϊόντων και Ζωοτροφών (ΣΕΕΔΥΖ) απέστειλε έγγραφο προς τον τότε υπουργό Εσωτερικών & Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης κ. Ραγκούση, στο οποίο ανέφερε μεταξύ άλλων ότι, μέσα στο πλαίσιο της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, μπορούν οι υπηρεσίες του ΥπΑΑΤ να ζητάνε από μόνες τους αυτά τα δικαιολογητικά και πολύ εύκολα να τα έχουν. Ο κ. Ραγκούσης αποδέχτηκε αυτό το αίτημα και μας ενημέρωσε ότι έστειλε έγγραφο προς τον κ. Σκανδαλίδη, στο οποίο του ζητούσε να ακολουθήσει αυτή τη διαδικασία και αν δεν μπορούσε να βρει κάποιο έγγραφο να ζητάται από τους αιτούμενους μια δήλωση του νόμου 1599. Όσο για την ασφαλιστική ενημερότητα, που ζητούσαν από το ΥπΑΑΤ, εκδίδεται από το ΙΚΑ και αφορά τους εργαζόμενους της επιχείρησης γιατί ως γνωστόν μια ανώνυμη εταιρεία δεν είναι ασφαλισμένη πουθενά. Άρα μπορεί το ΥπΑΑΤ να ζητάει την ενημερότητα της επιχείρησης από το ΙΚΑ.
Όσον αφορά την εγγυητική επιστολή, που επιβάλλει ο νόμος, αφορά ένα ευτελές ποσό. Αν μιλούσαμε για ποσά του ύψους 1 – 2 εκατ. ευρώ σίγουρα θα είχε νόημα. Αλλά αν μιλάμε για ποσά του ύψους μέχρι 30.000 ευρώ είναι χωρίς νόημα. Εμείς ζητήσαμε να μας αναφέρουν το κείμενο που θα γράφαμε στην εγγυητική επιστολή και πως θα λειτουργούσε η όλη διαδικασία. Όμως αν και έχει περάσει τόσος χρόνος το ΥπΑΑΤ δεν μας έχει απαντήσει».
«Δεν υπάρχει κανένα Μητρώο Εμπόρων και εμείς από την αρχή είχαμε εκφράσει τις αντιρρήσεις μας για αυτό το νομοσχέδιο. Αυτό που ζητήσαμε σαν κλάδος είναι η λειτουργία του Μητρώου Εμπόρων Νωπών Οπωροκηπευτικών, που προβλέπεται από τους Κοινοτικούς Κανονισμούς (ΚΥΑ 257543/2003, ΦΕΚ Β’ 1122/2003), να αναβαπτιστεί με πιο αυστηρές διατάξεις και να εφαρμοστεί αυστηρά, προκειμένου να εξυγιανθεί όλο το κύκλωμα της εμπορίας στην ελληνική αγορά και στις εξαγωγές», αναφέρει στον ΑγροΤύπο ο κ. Γ. Πολυχρονάκης, ειδικός Σύμβουλος του Συνδέσμου Ελληνικών Επιχειρήσεων Εξαγωγής Διακίνησης Φρούτων Λαχανικών και Χυμών INCOFRUIT – HELLAS και προσθέτει: «εμείς είχαμε τονίσει κατά τη δημόσια διαβούλευση του νομοσχεδίου ότι το Μητρώο Εμπόρων είναι γενικό, πρόχειρο αόριστο και ότι αν είναι να χρησιμοποιηθεί ως περιγράφεται μόνο στα έγγραφα συναλλαγής για ταυτοποίηση των εμπόρων, τότε δεν χρειάζεται διότι αυτό επιτυγχάνεται από τον ΑΦΜ και μέσω αυτού τον ΚΑΔ (Κωδικοί Αριθμοί Δραστηριότητας) του ΤΑΧΙS.
Οι προβληματισμοί, που είχαμε διατυπώσει από την αρχή της κατάθεσης του νομοσχεδίου για την αναγκαιότητα δημιουργίας αυτού του Μητρώου Εμπόρων, ήταν οι εξής:
Μήπως διαπιστώθηκε αδυναμία εφαρμογής του Μητρώου Εμπόρων Οπωροκηπευτικών, που έχει καθιερωθεί από το 2003 και επιδιώκεται με την υπαγωγή του στο Μητρώο Εμπόρων να «νομιμοποιηθούν» έμποροι χωρίς τήρηση κανόνων ποιότητας, τυποποίησης, ιχνηλασιμότητας στα προϊόντα μεταξύ του αγρότη και του καταναλωτή;
Πρόθεση είναι να απαλλαχθούν από τις αντίστοιχες υποχρεώσεις εισαγωγείς γεωργικών προϊόντων, δεδομένου ότι το προτεινόμενο γενικό Μητρώο Εμπόρων αφορά μόνο το εμπόριο των «εγχωρίως» παραγόμενων γεωργικών προϊόντων;
Θα «νομιμοποιηθεί» το εμπόριο οπωροκηπευτικών «βαλκάνιων κ.α. μεταφορέων – εμπόρων» κατ ευθεία από τον αγρό εφόσον κάνει εγγραφή στο Μητρώο Εμπόρων χωρίς την υποχρέωση τυποποίησης και χωρίς την απόκτηση των απαραίτητων φορολογικών και λοιπών υποχρεώσεων;».
Πηγή:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου