Τέσσερις στους δέκα Έλληνες…κλείνουν τα μάτια τους στις
ετικέτες των τροφίμων, αφού όπως παραδέχονται είτε δεν τις διαβάζουν ποτέ είτε
τις ελέγχουν μερικές φορές.
Το ποσοστό αυτό είναι ιδιαίτερα υψηλό σύμφωνα με τους
ειδικούς, καθώς φαίνεται πως μία μεγάλη μερίδα καταναλωτών αδιαφορεί για την
ποιότητα των προϊόντων που καταναλώνει!
Αυτά είναι τα συμπεράσματα νέας μελέτης του Ιδρύματος
Αριστείδης Δασκαλόπουλος που διεξήχθη σε συνεργασία με την εταιρεία ερευνών ICAP σε δείγμα 1.200 ατόμων ηλικίας από 3 – 65 ετών.
Αριστείδης Δασκαλόπουλος που διεξήχθη σε συνεργασία με την εταιρεία ερευνών ICAP σε δείγμα 1.200 ατόμων ηλικίας από 3 – 65 ετών.
Όταν οι ερευνητές ρώτησαν τους πολίτες για ποιο λόγο δεν
τις διαβάζουν, το 45% απάντησε πως δεν τους αφορούν, 31% ότι δεν έχουν τον
χρόνο ενώ το 17% παραδέχτηκε πως τα συστατικά και τα στοιχεία διατροφικής αξίας
που αναγράφονται στα προϊόντα τους μοιάζουν με…κινέζικα.
Πάντως, και δικαιολογημένα, όπως είπαν αντιμετωπίζουν
μεγαλύτερη δυσκολία στην κατανόηση συστατικών των τροφίμων που αναγράφονται με
την χημική τους ορολογία – όπως είναι για παράδειγμα οι γαλακτωματοποιητές και
τα μέσα οξίνισης. Άλλες έννοιες επίσης δυσνόητες είναι τα γενετικά
τροποποιημένα συστατικά και τα υδρογονωμένα λιπαρά.
Όσοι πάλι καταναλωτές που επισκέπτονται το σουπερ-μάρκετ
διαβάζουν τις ετικέτες, αφήνουν πίσω στο ράφι εκείνα τα τρόφιμα που κολυμπούν
στα «Ε». Ειδικότερα, έξι στους δέκα ερωτηθέντες δήλωσαν πως επηρεάζονται
αρνητικά από την αναγραφή τους.
Όπως φαίνεται δεν είναι «οπαδοί» ούτε των λιπαρών και των
γενετικά τροποποιημένων συστατικών το 28% και το 12% των καταναλωτών
αντίστοιχα.
Έτσι, από τα συμπεράσματα της ίδιας έρευνας προκύπτει,
πως το πιο ενδιαφέρον στοιχείο στις ετικέτες για τους πολίτες (σε ποσοστό 70%)
είναι η ημερομηνία λήξης, αφού όπως υπογραμμίζουν είναι η πιο δημοφιλέστερη και
κατανοητή πληροφορία.
Αυτό ωστόσο, δεν σημαίνει πως δεν μένουν μετεξεταστέοι
όταν έρχεται η ώρα να αναλύσουν την συγκεκριμένη ένδειξη πάνω στα προϊόντα: σε
ειδικότερη ερώτηση σχετικά με το αν υπάρχει διαφορά μεταξύ της ημερομηνίας
λήξης και της ημερομηνίας «ανάλωση κατά προτίμηση…», μόλις 4 στους 10 δήλωσαν
ότι υπάρχει διαφορά και από αυτούς το 42% έδωσαν λάθος απάντηση είτε δεν έδωσαν
καμία απάντηση…
Πηγή: Web Only
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου