Πόλεμος
έχει ξεσπάσει στην αγορά της Βρετανίας με φόντο το ελληνικό γιαούρτι. Η γαλλική
εταιρεία Danone που κυκλοφόρησε στην αγορά της Βρετανίας «ελληνικό γιαούρτι»
βρήκε απέναντί της την ελληνική γαλακτοβιομηχανία ΦΑΓΕ, η οποία πέτυχε την
απόσυρσή τους.
Μετά
τη δικαστική διαμάχη που άρχισε τον περασμένο Νοέμβριο
μεταξύ της ελληνικής
γαλακτοβιομηχανίας ΦΑΓΕ και της εταιρείας Chobani του τούρκου επιχειρηματία
Χαμντί Ουλουκάγια για το ποιος έχει το δικαίωμα να χρησιμοποιεί τον όρο
«ελληνικό γιαούρτι» στα προϊόντα του, ένας νέος αντίπαλος για την ελληνική
εταιρεία μπήκε στη μάχη της διεκδίκησης μεριδίου στη συγκεκριμένη αγορά.
Ο
αντίπαλος δεν είναι άλλος από τη γαλλική εταιρεία Danone που κυκλοφόρησε στην
αγορά της Βρετανίας το γιαούρτι Danio, το οποίο και λανσάρει ως ελληνικό.
Για
την ελληνική γαλακτοβιομηχανία η χρήση του όρου «ελληνικό γιαούρτι» αποτελεί
κόκκινη γραμμή, την οποία δεν πρέπει να περνούν οι ανταγωνιστές της. Για τον
λόγο αυτό, δεύτερη φορά μέσα σε τρεις μήνες κατάφερε να βάλει φρένο και στην
πώληση των προϊόντων της Danone που φέρουν αυτή την ένδειξη.
Η
ελληνική εταιρεία προσέφυγε στα δικαστήρια και πέτυχε την απόσυρση των
γιαουρτιών Danio από τα σουπερμάρκετ της Βρετανίας ζητώντας παράλληλα να
αλλάξει η συσκευασία τους.
Σύμφωνα
με δημοσίευμα της ηλεκτρονικής έκδοσης του περιοδικού «The Grocer», στις 30
Ιανουαρίου 2013 η ελληνική γαλακτοβιομηχανία κατάφερε να εκδώσει προσωρινή
διαταγή, η οποία αναγκάζει τη γαλλική εταιρεία Danone να αφαιρέσει την αναγραφή
του όρου και να αποσύρει όλες τις επίμαχες συσκευασίες που λανσάρισε στη
βρετανική αγορά στις 26 Ιανουαρίου. Μάλιστα η απαγόρευση για την Danone, όπως
αναφέρει το δημοσίευμα, ισχύει μέχρις ότου η βρετανική Δικαιοσύνη αποφασίσει οριστικά
παρόμοια υπόθεση μεταξύ της ΦΑΓΕ και της Chobani.
Στο
σκεπτικό της προσφυγής κατά της Chobani η εταιρεία ΦΑΓΕ υποστηρίζει ότι τον όρο
«ελληνικό γιαούρτι» μπορούν να χρησιμοποιούν αποκλειστικά και μόνο όσες
εταιρείες παράγουν στην Ελλάδα, κάτι που δεν συμβαίνει στην περίπτωση της
Chobani, η οποία κατασκευάζει τα προϊόντα της στις ΗΠΑ. Από την άλλη, η
Chobani, όπως και η Danone υποστηρίζουν ότι ο όρος «ελληνικό γιαούρτι»
περιγράφει τον τύπο του γιαουρτιού και όχι τον τόπο προέλευσης ή τη χώρα παραγωγής.
Μάλιστα,
σύμφωνα με το δημοσίευμα του «Grocer», η εταιρεία Danone δήλωσε ότι ποτέ δεν
έκρυψε πως το Danio παράγεται στην Πολωνία, κάτι που αναγράφεται και στη
συσκευασία του. Ωστόσο, ξεκαθάρισε πως θα συμμορφωθεί με τις αποφάσεις της
Δικαιοσύνης και θα προχωρήσει άμεσα στην αφαίρεση του όρου «ελληνικό γιαούρτι»
από τις συσκευασίες του. Το ίδιο είχε κάνει και η Chobani τον περασμένο
Δεκέμβριο έπειτα από προσφυγή της ΦΑΓΕ.
Για
την ελληνική γαλακτοβιομηχανία πάντως η Βρετανία αποτελεί σημαντική αγορά, η συνολική
αξία της οποίας αποτιμάται στα 1,9 δισ. λίρες τον χρόνο. Η ΦΑΓΕ εξάγει προϊόντα
στη βρετανική αγορά από το 1983 με σημαντικότερο προϊόν της το γιαούρτι Total
και ήδη στον συγκεκριμένο τύπο γιαουρτιού κατέχει μερίδιο μεγαλύτερο του 90%
παρουσιάζοντας συνεχή αύξηση στις πωλήσεις της. Το 2011 η ΦΑΓΕ στην αγορά της
Βρετανίας παρουσίασε αύξηση του όγκου των πωλήσεών της κατά 24%, ενώ το πρώτο
εξάμηνο του 2012 οι πωλήσεις ενισχύθηκαν 16,9% σε όγκο και 28,8% σε αξία.
Πηγή:www.agronews.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου