16 Φεβ 2013

Πολύχρωμο θα είναι το μέλλον... των φωτοβολταϊκών.


Η Oxford Photovoltaics, μια εταιρεία που συστάθηκε από ερευνητές του πανεπιστημίου της Οξφόρδης, ανέπτυξε πολύχρωμες, διαφανείς ηλιακές κυψέλες που θα μπορούσαν κάποτε να «μεταμορφώσουν» ποικιλοτρόπως τις προσόψεις κτιρίων ή να χρησιμοποιηθούν αντί υαλοπινάκων.

Ο Κέβιν Άρθουρ, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Oxford Photovoltaics.

Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι βρίσκεται πιο κοντά από ποτέ στην εμπορική υλοποίηση του οράματός της, μετά από επένδυση της MTI Partners ύψους 2,3 εκατομμυρίων ευρώ. Η εξέλιξη θα επιτρέψει στο βρετανικό όμιλο να προσλάβει περισσότερο εξειδικευμένο προσωπικό, να αγοράσει εξοπλισμό και να ανεγείρει εγκαταστάσεις παραγωγής και δοκιμών των κυψελών της, κοντά στην Οξφόρδη.

«Αυτό που εμείς λέμε είναι ότι, αντί κάποιος να συνδέσει φωτοβολταϊκά σε ένα κτίριο, γιατί να μην κάνει φωτοβολταϊκό το ίδιο το κτίριο;», είπε στον Guardian ο Κέβιν Άρθουρ, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της OP. «Εφόσον κάποιος αποφασίζει να χτίσει ένα γυάλινο κτίριο, τότε έχει ήδη αποφασίσει να πληρώσει για το γυαλί. Αν προσθέσουμε αυτό, το επιπλέον κόστος είναι πολύ μικρό: [η χρήση του φωτοβολταϊκού γυαλιού] δεν στοιχίζει περισσότερο από το 10% επί του συνολικού κόστους μιας πρόσοψης».

Με δεδομένο ότι, στη Βρετανία, μια γυάλινη πρόσοψη στοιχίζει μεταξύ 700 και 1165 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο, η προσθήκη πολύχρωμων ηλιακών κυψελών στο τζάμι θα στοίχιζε περίπου 70-117 ευρώ επιπλέον.

Η τεχνολογία βασίζεται στην επικόλληση σε συμβατικό γυαλί μιας επίστρωσης διαφανών ηλιακών κυψελών στερεάς κατάστασης, πάχους το πολύ 3 μικρομέτρων, οι οποίες μετατρέπουν περίπου το 12% της ηλιακής σε ηλεκτρική ενέργεια. Αυτή με τη σειρά της μπορεί να διοχετευθεί στο δίκτυο ηλεκτροδότησης.

«Σε λογικό πλαίσιο, μπορούμε να εκτυπώσουμε κάθε χρώμα, καθώς υπάρχει μια μεγάλη ποικιλία από μπογιές: μπλε, πράσινες, κόκκινες και ούτω καθεξής», διευκρινίζει ο Άρθουρ. «Τα διαφορετικά χρώματα, ωστόσο, έχουν και διαφορετικές αποδοτικότητες: στο μαύρο είναι πολύ υψηλή, στο πράσινο είναι αρκετά καλή, στο κόκκινο καλή, αλλά στο μπλε όχι και τόσο καλή».

Πηγή: Ναυτεμπορική

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου