12 Ιουν 2013

Με «έξυπνα» προϊόντα και υπηρεσίες οι συνεταιρισμοί στην εποχή της κρίσης.

Κάψουλες με γεύση Μαστίχας για ανακούφιση του στομαχιού, αλκοολούχο ποτό με βάση το κρασί σε διάφορες γεύσεις, ελαιόλαδο με… «κάρτα καυσαερίων», frozen yogurt, πουρές φρούτων, πρατήριο υγρών καυσίμων. Όχι, δεν πρόκειται για προϊόντα και υπηρεσίες που προσφέρουν πολυεθνικές εταιρείες, αλλά ποιοτικά συνεταιριστικά προϊόντα που κατακτούν το καταναλωτικό κοινό και «κλείνουν το μάτι» στις αγορές του εξωτερικού.

Σε νέες εποχές με έμφαση στην… ποιότητα του παραγόμενου προϊόντος έχουν περάσει οι συνεταιριστικές επιχειρήσεις, καθώς δίνουν μεγάλη σημασία τόσο στην ποιότητα, όσο και στην εφευρετικότητα, καθώς επίσης σε νέες τεχνικές marketing και προώθησης που πριν λίγα χρόνια έμοιαζαν αρκετά μακρινές για το ελληνικό καταναλωτικό κοινό.


Γροθιά στο… στομαχόπονο ρίχνει η ΕΜΧ

Ένα αγνό ελληνικό προϊόν έρευνας και ανάπτυξης συμμαχίας Μαστιχοπαραγωγών της Χίου και ελλήνων επιχειρηματιών, ιδανικό για τα συμπτώματα της Λειτουργικής Δυσπεψίας, εισέρχεται με μεγάλες προσδοκίες στα φαρμακεία της επικράτειας και σταδιακά στις διεθνείς αγορές.


Οι κάψουλες μαστίχας, ή Mastihatherapy caps με έναν συνδυασμό 69 συστατικών αυθεντικής, μαστίχας Χίου, κυκλοφορούν πλέον στα φαρμακεία της χώρας σε κουτί των 30 καψουλών και φιαλίδιο των 90 καψουλών από την αμιγώς ελληνική εταιρεία Pharma Q, μέλος του επίσης αμιγώς ελληνικού ομίλου ΙΑΣΙΣ.


Να σημειωθεί ότι η εν λόγω Μαστίχα Χίου σε μορφή κάψουλας, έχει πιστοποιημένη προέλευση (Π.Ο.Π./Ε.Μ.Χ.) και τεκμηριωμένη δράση κατά των συμπτωμάτων της Λειτουργικής Δυσπεψίας. Η Λειτουργική Δυσπεψία αποτελεί μια νοσολογία με πολλαπλά συμπτώματα, όπως καούρες, πόνος στο στέρνο, αίσθημα φουσκώματος και γενική δυσφορία.


Οι θεραπευτικές ιδιότητες της ελληνικής Μαστίχας Χίου για την αντιμετώπιση διαφόρων ασθενειών, αναγνωρίζονται ήδη από το 2.500 π.Χ. από μελέτες του Διοσκουρίδη και του Γαληνού αλλά και από τα έγκυρα Ιατρικά Περιοδικά όπως το New England Journal of Medicine και στο Journal of Ethnopharmacology, όπου τα θετικά και ευεργετικά αποτελέσματα της Μαστίχας στο γαστρεντερικό σύστημα και όχι μόνο, είναι αδιάσειστα».


Στα νεότερα χρόνια, προκύπτουν πολλά νέα κλινικά δεδομένα για την χρήση και αξιοποίηση των δακρύων της Μαστίχας των Μαστιχοφόρων Σχίνων της Χίου, που από το 1997 αποτελεί προϊόν με Προστατευόμενη Ονομασία Προέλευσης (ΠΟΠ), πιστοποιημένο από την Ένωση Μαστιχοπαραγωγών Χίου (ΕΜΧ) που είναι και ο επίσημος φορέας της.


Εν τω μεταξύ, εκατοντάδες δημοσιεύματα σε έντυπα και δικτυακά μέσα, αναδεικνύουν μέσω κλινικών μελετών με κάψουλες μαστίχας, τη θεραπευτική αξία της Μαστίχας στη Λειτουργική Δυσπεψία και την Εκρίζωση του Ελικοβακτηριδίου του Πυλωρού, μέχρι και τις πολύτιμες αντιοξειδωτικές, όπως και κατά της υψηλής χοληστερόλης, ιδιότητες.


Έγκυρα Ιατρικά Περιοδικά όπως το Νew England Journal of Medicine και στο Journal of Ethnopharmacology, δημοσιεύουν αποτελέσματα κλινικών μελετών όπου τα θετικά και ευεργετικά αποτελέσματα της Μαστίχας στο γαστρεντερικό σύστημα, και όχι μόνο, είναι αδιάσειστα.


Τα τελευταία χρόνια η Ενωση Μαστιχοπαραγωγών Χίου (ΕΜΧ) έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για μελέτες που αφορούν τη χρήση μαστίχας ως θεραπευτικού μέσου. Επιστημονικές προσεγγίσεις επιβεβαίωσαν τους ισχυρισμούς σχετικά με τις θεραπευτικές ιδιότητες στο πεπτικό σύστημα. Από τη δεκαετία του '90 έγιναν μελέτες για τη δράση της μαστίχας στο ελικοβακτηρίδιο του πυλωρού, όπου έχουμε σημαντικά αποτελέσματα, και στη συνέχεια για την αντιμετώπιση προβλημάτων δυσπεψίας όπως και για τη νόσο του Crohn.



Ποτό με μοντέρνα γεύση, εμφάνιση και… Φουρέιρα


Λέγεται "Fizz", είναι το ποτό της νεολαίας και των γυναικών, φέρει τη σφραγίδα της Ένωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών Πεζών και αυτό το καλοκαίρι θα βρίσκεται παντού. Στα πάρτι, τις παραλίες, τα μπαράκια και σε κάθε στέκι νεολαίας σε κάθε γωνιά της χώρας, όπως προβλέπει το φιλόδοξο πρόγραμμα της συνεταιριστικής οργάνωσης, που έχει ήδη κερδίσει τις καλύτερες εντυπώσεις από τη συμμετοχή της σε διάφορες εκδηλώσεις, όπως είναι οι εκθέσεις, όπου οι επισκέπτες έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το πρωτοποριακό αυτό ποτό, ενώ οι κριτικές ήταν άριστες.

Είναι ένα αλκοολούχο ποτό με βάση το κρασί και με διάφορες γεύσεις: μήλο, ροδάκινο, κεράσι και καρπούζι. Η συσκευασία του είναι πρωτότυπη σε μπουκαλάκι των 275 ml, το οποίο είναι τυλιγμένο σε μία ετικέτα. Η περιεκτικότητα του "Fizz" σε αλκοόλη είναι χαμηλή και ανήκει στην κατηγορία ανάλογων ποτών που προτιμούν κυρίως οι νέοι 18-22 ετών και οι γυναίκες στα μπαράκια και τις καφετέριες.

Το νέο προϊόν ανήκει στην κατηγορία των RTD. Περιέχει 9% αλκοόλη και είναι γλυκισμένο με γλεύκος κι όχι με ζάχαρη. Περιλαμβάνει επίσης και ανθρακικό. Γεύσεις μήλου και ροδάκινου έχουν τα λευκά κρασιά "Fizz" και κερασιού έχει το ροζέ. Σύντομα θα κυκλοφορήσει ροζέ κρασί με γεύση καρπουζιού.

Η Ένωση Πεζών είναι η πρώτη που κυκλοφορεί στην Ελλάδα αυτό το προϊόν, το οποίο σύμφωνα με την άδεια από το υπουργείο ονομάζεται «αλκοολούχο ποτό με βάση τον οίνο».

Μιλώντας στη "Νέα Κρήτη", ο διευθυντής της ΕΑΣ Πεζών κ. Γιώργος Ηλιάδης δήλωσε: «Το προϊόν αυτό πρωτοεμφανίστηκε το Νοέμβριο σε έκθεση στην Αθήνα, αλλά δεν ήταν αυτό το κανονικό λανσάρισμα γιατί αυτό είναι ένα κατεξοχήν καλοκαιρινό ποτό. Το λανσάρισμα έγινε στις 15 Μαρτίου. Από τότε έχει οργανωθεί και η διαφήμιση με το τραγούδι της Ελένης Φουρέιρα. Και το προϊόν βρίσκεται σε όλα τα σούπερ-μάρκετ της Ελλάδας. Γίνεται προσπάθεια να μπει στα σούπερ-μάρκετ σε ολόκληρη τη χώρα και θα προχωρήσουμε και στην προβολή του "Fizz" μέσα από μπιτζ πάρτι που θα οργανώσουμε στη διάρκεια της καλοκαιρινής περιόδου»...

Σύμφωνα με τον κ. Ηλιάδη, ήδη από τις πωλήσεις που έχουν γίνει το νέο ποτό της ΕΑΣ Πεζών πάει καλά στην αγορά, όπως ακριβώς περίμεναν και υπολόγιζαν και οι συνεταιριστές, με τη στρατηγική που έχουν χαράξει για την επιτυχία του "Fizz".

«Η πλήρης ανάπτυξη της διανομής του ποτού θα αρχίσει από τον Ιούνιο, ακριβώς επειδή το "Fizz" είναι ένα καθαρά καλοκαιρινό προϊόν, πίνεται πολύ κρύο και με την άνοδο των θερμοκρασιών θα αρχίσουμε και τη μεγαλύτερη και συστηματικότερη διάθεσή του στην ελληνική αγορά»...


Δείτε εδώ τη διαφήμιση του ποτού


http://www.youtube.com/watch?v=m5NhkrZZ8as



ΕΑΣ Μεσσηνίας: Ελαιόλαδο με… «κάρτα καυσαερίων»


Από το χωράφι στο ράφι: υπολογισμός ανθρακικού αποτυπώματος γεωργικού προϊόντος ολοκληρωμένης διαχείρισης. Πρόσφατα, η Ένωση Αγροτικών Συνεταιρισμών Μεσσηνίας βραβεύθηκε μαζί με την εταιρεία συμβούλων βιώσιμης ανάπτυξης GLOBAL CHALLENGES στο πλαίσιο των βραβείων ENVIRONMENTAL AWARDS 2013 για το έργο του υπολογισμού ανθρακικού αποτυπώματος του εξαιρετικά παρθένου ελαιολάδου, ένα έργο το οποίο η Ένωση Μεσσηνίας υλοποιεί από το 2009.

 Η ΕΑΣ Μεσσηνίας ως ένας υπεύθυνος συνεταιριστικός φορέας έχει αναπτύξει εκείνες τις διαδικασίες (ολοκληρωμένη γεωργία, ιχνηλασιμότητα προϊόντων, σύστημα ποιότητας κ.λπ.) που διασφαλίζουν ότι η όλη διαδικασία παραγωγής θα γίνεται όλο και πιο φιλική προς το περιβάλλον. Στο πλαίσιο αυτό ανέθεσε στους εξειδικευμένους συμβούλους της GLOBAL CHALLENGES τον υπολογισμό του ανθρακικού αποτυπώματος του συνόλου της παραγωγής ελαιολάδου που διαχειρίζεται ο μεγαλύτερος συνεταιριστικός φορέας όσον αφορά στο ελαιόλαδο στην Ελλάδα και μάλιστα για το προϊόν ΠΟΠ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ το οποίο είναι πραγματικός πρεσβευτής της Ελλάδας στο εξωτερικό.

Για πρώτη φορά στην Ελλάδα αλλά και διεθνώς, ο υπολογισμός του ανθρακικού αποτυπώματος βασίστηκε σε πραγματικές καταγραφές καταναλώσεων φυσικών και πρώτων υλών σε όλα τα στάδια παραγωγής του προϊόντος, δηλαδή την καλλιέργεια και συγκομιδή, την ελαιοτρίβηση, τη συσκευασία και μεταφορά του προϊόντος.

Η μοναδικότητα της περίπτωσης έγκειται στο γεγονός ότι η ΕΑΣ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ εφαρμόζει σύστημα ολοκληρωμένης γεωργικής διαχείρισης το οποίο υποστηρίζει η εταιρεία FOODSTANDARD και με βάση το οποίο οι συμμετέχοντες ελαιοκαλλιεργητές καταγράφουν όλες τις δραστηριότητες που αφορούν στην παραγωγή της ελίας.



«Φουλάρουν»… παρά την κρίση στον Αγροτικό Συνεταιρισμό Νίκαιας


Μια ιδιαίτερη υπηρεσία παρέχει στα μέλη του κι όχι μόνον ο Αγροτικός Συνεταιρισμός Νίκαιας, λίγο έξω από τη Λάρισα. Ένα πρατήριο υγρών καυσίμων δεν είναι και τόσο συνηθισμένη δραστηριότητα για έναν συνεταιρισμό, ωστόσο στη Νίκαια εδώ και πολλά χρόνια λειτουργούν το πρατήριο στο ίδιο κτήριο που στεγάζονται τα γραφεία του συνεταιρισμού.

«Παρά την κρίση οι πωλήσεις κινούνται σε καλό επίπεδο ιδίως για το πετρέλαιο κίνησης και τη βενζίνη, όχι όμως για το πετρέλαιο θέρμανσης, όπως άλλωστε συνέβη τον περασμένο χειμώνα σε ολόκληρη τη χώρα εξαιτίας της φορολογίας», δήλωσε στο paseges.gr ο πρόεδρος του Αγροτικού Συνεταιρισμού Αντώνης Ρεντζιάς.


Τώρα και ροδάκινο σε… πουρέ


Φρούτα σε κονσέρβα, σε κυτία, σεπλαστικά είχατε ακούσει. Τον πουρέ ροδάκινου για επάλειψη σε ψωμί κ.λπ. ίσως να μην τον έχετε ξανακούσει. Η συνεταιριστική ΑΛ.Μ.ΜΕ παράγει πουρέ ροδάκινου από το 2007, κερδίζοντας ολοένα και περισσότερους πελάτες.

Η ΑΛ.Μ.ΜΕ ιδρύθηκε το 1996 σαν Κοινοπραξία τριών πρωτοβάθμιων συνεταιρισμών, Α.Σ"ΝΕΟΣ" ΑΛΙΑΚΜΩΝ , Α.Σ ΜΕΣΗΣ , Α.Σ ΜΕΛΙΚΗΣ. H Κοινοπραξία ΑΛ.Μ.ΜΕ απο της 23-11-2012 με την αλλαγή της Νομοθεσίας περί Συν/σμών - Κ.Α.Σ.Ο (ν.4015/2011) έχει καταχωρηθεί στο Γ.Ε.ΜΗ αλλάζοντας τον διακριτικό τίτλο της σε Α.Ε.Σ ΑΛ.Μ.ΜΕ Α.Ε. κρατώντας τα υπόλοιπα στοιχεία της ίδια.

Οι εγκαταστάσεις της ΑΛ.Μ.ΜΕ καθώς και των τριών συνεταιρισμών βρίσκονται στην καρδιά του νομού Ημαθίας, στην Κεντρική Μακεδονία. Έχουν περίπου τα 2000 μέλη και καλλιεργούμενες εκτάσεις άνω των 32.000 στρεμμάτων.
 
Η AΛ.Μ.ΜΕ αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες και πλέον σύγχρονες βιομηχανίες κονσερβοποίησης φρούτων στην Ευρώπη. Λειτούργησε για πρώτη φορά το 1996 έχοντας μικρό πελατολόγιο και εξήγαγε κυρίως σε χώρες της Κεντρικής Ευρώπης.

Τα τελευταία χρόνια εξάγει σε 46 χώρες με 300 κύριους πελάτες, ενώ τα προϊόντα της βρίσκονται στα μεγαλύτερα supermarket της Αγγλίας, Γερμανίας, Ιταλίας, Σκανδιναβικών χωρών, Ρωσίας κ.λπ.


Παγωμένο γιαούρτι από γάλα… ΕΒΟΛ


Η νέα… μόδα με το παγωμένο γιαούρτι και τα χαμηλού κόστους καταστήματα διαδίδεται με γοργούς ρυθμούς, όχι μόνο στο λεκανοπέδιο Αττικής αλλά και στην επαρχία. Και μπορεί οι δουλειές το χειμώνα να πέφτουν λίγο λόγω του παγωμένου γιαουρτιού, ωστόσο το καλοκαίρι όλα αλλάζουν.


Μια από τις πόλεις όπου έχει εισβάλλει η νέα τάση είναι ο Βόλος. Μια περιοχή όπου δραστηριοποιείται η ΕΑΣ Βόλου και η γαλακτοβιομηχανία της, ΕΒΟΛ, με πλούσια γκάμα προϊόντων προς ένα ευρύ κοινό. Έτσι μετά τα στρατόπεδα της περιοχής και τους φαντάρους που πίνουν γάλα ΕΒΟΛ, η νεολαίοι της περιοχής γεύονται παγωμένο γιαούρτι με τη σφραγίδα… ΕΒΟΛ, γεγονός που φαίνεται στην παρακάτω φωτογραφία.

ΕΒΟΛ


Αλέξανδρος Μπίκας


Πηγή:www.paseges.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου