13 Ιαν 2012

Ευκαιρίες για τα ελληνικά φρούτα στη γερμανική αγορά


Σημαντικά περιθώρια περαιτέρω διείσδυσης των ελληνικών φρούτων και λαχανικών στη γερμανική αγορά διακρίνει η INTZEIDIS Consulting, εταιρεία συμβούλων με έδρα το Μόναχο που ειδικεύεται στο εξωτερικό εμπόριο μεταξύ της Ελλάδας και των γερμανόφωνων χωρών, καθώς δύο στους τρεις Γερμανούς (63%) επιλέγουν να αγοράζουν φρέσκα προϊόντα.
Όσον αφορά τις προτιμήσεις τους, στην πρώτη θέση παραμένουν οι ντομάτες, με την ετήσια κατά κεφαλή κατανάλωση να διαμορφώνεται στα 24,9 κιλά. Στη δεύτερη θέση και σε μεγάλη απόσταση έρχονται τα καρότα και παντζάρια (8,2 κιλά). Ακολουθούν τα κρεμμύδια (7 κιλά), τα αγγούρια (6,9 κιλά), το λευκό και κόκκινο λάχανο (4,5 κιλά), τα μπιζέλια και φασόλια (3 κιλά), το μαρούλι (2,8 κιλά), η κατηγορία κουνουπίδι, μπρόκολο και λαχανάκια Βρυξελλών (2,5 κιλά), άλλα είδη λάχανου (2,4 κιλά), το σέλινο και πράσο (2,1 κιλά), τα μανιτάρια (1,8 κιλά), τα σπαράγγια (1,5 κιλά), και το σπανάκι (0,9 κιλά). Σημαντική είναι, τέλος, η κατανάλωση των υπόλοιπων ειδών
λαχανικών (ραδίκια, ραπανάκια, κουκιά κ.λπ.) που φτάνει συνολικά στα 24 κιλά ετησίως ανά Γερμανό.

Στο μεταξύ σύμφωνα με τα στοιχεία, σταθερή παρέμεινε ουσιαστικά η κατανάλωση λαχανικών στη Γερμανία για το διάστημα Απριλίου 2010-Μαρτίου 2011, φτάνοντας συνολικά στους 7,55 εκατομμύρια τόνους. Αν και, σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία, η κατά κεφαλή κατανάλωση εμφανίζεται ελαφρώς μειωμένη - στα 92,4 κιλά ετησίως, ήτοι κατά 0,4 κιλά σε σχέση με το αμέσως προηγούμενο 12μηνο - εκτιμάται ότι τελικά οι αριθμοί θα αυξηθούν.

Η στασιμότητα αποδίδεται, σε μεγάλο βαθμό, στη μειωμένη σοδειά, η οποία κάλυψε το 36% των αναγκών της γερμανικής αγοράς σε λαχανικά για τη συγκεκριμένη περίοδο, έναντι 39% το προηγούμενο 12μηνο. Όσο για το έλλειμμα, καλύφθηκε από αύξηση των εισαγωγών.

Πηγή:


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου