Τις
δυνατότητες που παρουσιάζουν για τους Έλληνες εξαγωγείς οι «ώριμες» αγορές του
Βελγίου, της Γαλλίας, της Γερμανίας, αλλά και οι δυναμικά αναπτυσσόμενες της
Ρωσίας και Τουρκίας, καθώς και της γειτονικής ΠΓΔΜ ανέπτυξαν στους Έλληνες
επιχειρηματίες, οι επικεφαλής των Γραφείων ΟΕΥ στις χώρες αυτές, κατά την
διάρκεια της «Ημέρας Πληροφόρησης Επιχειρηματιών», που οργάνωσε στις 19
Δεκεμβρίου το υπουργείο Εξωτερικών.
Για
την αγορά του Βελγίου, ειπώθηκε ότι οι βασικοί εταίροι είναι οι γειτονικές
χώρες της
κεντροδυτικής Ευρώπης, έναν ρόλο που αντίστοιχα διεκδικεί η Ελλάδα
στα Βαλκάνια, και επισημάνθηκαν τα περιθώρια απορρόφησης μεταποιητικών
αγροτικών προϊόντων, με πολλαπλασιαστικά μάλιστα αποτελέσματα (π.χ. ένα καλό
ελληνικό κρασί, παραπέμπει στην Ελλάδα, στον τουρισμό, στον πολιτισμό).
Η
αγορά της Γαλλίας χαρακτηρίστηκε η «γνωστή-άγνωστη» καθώς οι εξαγωγές μας είναι
μάλλον καθηλωμένες, ενώ έχουμε παραδοσιακές και πολιτικά άριστες σχέσεις.
Πρόκειται για μια κατ' εξοχήν εισαγωγική χώρα 65 εκατομμυρίων κατοίκων,
επεκτεινόμενη στις αγορές του Μαγκρέμπ και τις υπερπόντιες κτήσεις. Αυτό που
θέλει η γαλλική αγορά είναι προϊόντα υψηλής ποιότητας. Είναι μια εμβληματική
αγορά, υπογραμμίστηκε, που σημαίνει ότι όποιο ελληνικό προϊόν εγκατασταθεί
εκεί, θεωρείται ποιοτικό. Προς το παρόν πάντως διαθέτουμε ένα ελάχιστο μερίδιο,
κάτω από το 1% των εισαγωγών της, που έχουν συνολικό ύψος 415 δισ. ευρώ.
Η
πρόταση για την «επανεκκίνηση των ελληνο-γαλλικών εμπορικών σχέσεων», ήταν να
καταστρωθεί σχέδιο σε βάθος χρόνου, να διοργανωθούν «ελληνικές εβδομάδες» -όπως
κάνουν όλοι οι εταίροι της- να συμμετέχουμε σε εκθέσεις και να
συνειδητοποιήσουμε ότι χρειάζεται «ποιότητα» και «συνέπεια».
Παρά
τη γενική άνοδο των ελληνικών εξαγωγών, προς τη Γερμανία σημειώνεται μικρή
κάμψη. Δύο χαρακτηριστικά που τονίστηκαν στους Έλληνες εξαγωγείς είναι ότι τα
γερμανικά προϊόντα είναι πολύ καλής ποιότητας σε εξαιρετικά καλές τιμές και το
δεύτερο, ότι διαβιούν εκεί 280.000 Έλληνες και υπάρχει ένα εκτεταμένο δίκτυο
εστίασης, το οποίο ανοίγει πρόσφορο έδαφος στον κλάδο τροφίμων και ποτών.
Η
Ρωσία, σύμφωνα με τον Γιώργο Κουτσοδήμο, διευθυντή της Β8 Διεύθυνσης
Επιχειρηματικής Ανάπτυξης, του υπουργείου Εξωτερικών, είναι αγορά πρώτης
προτεραιότητας για την ελληνική επιχειρηματικότητα που έχει αρχίσει να την
αξιοποιεί. Κάνουμε εξαγωγές γουναρικών, δομικών υλικών, επενδύσεις στον κλάδο
τροφίμων και ποτών (3E Coca Cola) , ενώ το υπουργείο Εξωτερικών σχεδιάζει ένα
συνεκτικό πρόγραμμα ενίσχυσης της εξωστρέφειας προς τη Ρωσία, με τη διοργάνωση
εκθέσεων, επιχειρηματικών αποστολών και προβολή των δυνατοτήτων για ρωσικές
επενδύσεις στην Ελλάδα, στους κλάδους του τουρισμού και της ενέργειας, καθώς
και ενίσχυση του ρεύματος των Ρώσων τουριστών.
Η
Τουρκία είναι ο δεύτερος σημαντικότερος εταίρος μετά την Ιταλία για τους
Έλληνες εξαγωγείς, στην αγορά της οποίας υπάρχουν μεγάλες δυνατότητες, παρά τις
δυσκολίες (προστατευτικά εμπόδια) και πάνε καλά οι κλάδοι των τροφίμων-ποτών,
των δομικών υλικών - κατασκευών (στον οποίο διαθέτει και η Τουρκία τεχνογνωσία
και επιδιώκουμε συνέργειες για έργα σε τρίτες χώρες), της ενέργειας (παραγωγή
και διανομή ) και υπηρεσιών υγείας.
Στη
γειτονική ΠΓΔΜ είναι κυρίαρχη η ελληνική παρουσία στις επενδύσεις και το
λιανικό εμπόριο (Βερόπουλος), ενώ ανοίγουν προοπτικές για τα δομικά
υλικά-κατασκευές, τις ΑΠΕ, τη διαχείριση απορριμμάτων και αποβλήτων και τον
κλάδο τροφίμων-ποτών. Το υπουργείο Εξωτερικών κάνει πυκνές εκδηλώσεις για
στήριξη της επιχειρηματικότητας στην περιοχή.
Πηγή:www.paseges.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου