22 Απρ 2013

Δύο χρυσές διακρίσεις στο διαγωνισμό της Νέας Υόρκης κέρδισαν τα ελληνικά έξτρα παρθένα ελαιόλαδα.


Κάθε Απρίλιο στη Νέα Υόρκη, πραγματοποιείται ένας διεθνής διαγωνισμός από μια ομάδα εμπειρογνωμόνων, που δοκιμάζει περισσότερα από 700 έξτρα παρθένα ελαιόλαδα από κάθε γωνιά του πλανήτη, για να βραβεύσει τα καλύτερα στον κόσμο. Ο «Διεθνής Διαγωνισμός Ελαιολάδου της Νέας Υόρκης», αποτελεί ένα σημαντικό παγκόσμιο ετήσιο διαγωνισμό
ελαιολάδου. Τα βραβεία ανήκουν στις κατηγορίες: «Best of Class», χρυσό και ασημένιο. Το 2013 από την Ελλάδα διαγωνίστηκαν συνολικά 16 έξτρα παρθένα ελαιόλαδα. Από αυτά 2 πήραν χρυσά βραβεία και 12 ασημένια. Τα χρυσά βραβεία κέρδισαν τα έξτρα παρθένα ελαιόλαδα των εταιρειών Olea Groves και AiQ. «Τα ελαιόλαδα, που κερδίζουν βραβεία σε τέτοιους διαγωνισμούς, αποκτούν διεθνή αναγνώριση και γίνονται περιζήτητα από τους ξένους σεφ και καταναλωτές», ανέφεραν στον ΑγροΤύπο οι εκπρόσωποι των δύο ελληνικών εταιρειών.

Στις 18 Απριλίου του 2013, σε ειδική εκδήλωση ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα του φετινού διαγωνισμού. Έλαβαν μέρος συνολικά 702 έξτρα παρθένα ελαιόλαδα, από 22 χώρες. Οι χώρες που πήραν τις περισσότερες διακρίσεις ήταν η Ιταλία με 83 βραβεία, η Ισπανία με 51 βραβεία και οι ΗΠΑ με 36 βραβεία.

Συγκεκριμένα η Ιταλία κέρδισε 8 βραβεία «Best of Class» και 51 χρυσά. Δεύτερη σε βραβεύσεις ήρθε η Ισπανία με 3 «Best of Class» και 27 χρυσά. Στην Αυστραλία απονεμήθηκαν 3 «Best of Class» και 3 χρυσά ενώ Περού, Νέα Ζηλανδία και Νότια Αφρική κέρδισαν από 1 «Best of Class». Στη συνέχεια ακολούθησαν οι ΗΠΑ που έλαβαν συνολικά 21 χρυσά βραβεία, η Πορτογαλία με 16 και η Κροατία με 8, ενώ Γαλλία, Ελλάδα, και Ουρουγουάη κέρδισαν η καθεμία από 3 χρυσά. Από 1 χρυσό κέρδισαν η Χιλή, το Ισραήλ, η Ιαπωνία, το Μαρόκο, το Περού, η Σλοβενία, η Τυνησία και η Τουρκία.

Οι ελληνικές χρυσές διακρίσεις
Ελαιόλαδο Olea Juice
Η Olea Groves Ε.Π.Ε. είναι μια ελληνική εταιρεία που ιδρύθηκε πρόσφατα στην Ελλάδα, με έδρα στο Μαρούσι. Στόχος της είναι η προώθηση μιας ολοκληρωμένης σειράς ελληνικών προϊόντων στις ξένες αγορές. Το «Olea Juice» είναι η εμπορική επωνυμία του έξτρα παρθένου ελαιόλαδου χαμηλής οξύτητας (0,26). «Η διάκριση αναμένεται να βοηθήσει στην αύξηση των εξαγωγών και να κάνει διάσημο το προϊόν. Ήδη έχουμε υπογράψει συμφωνίες για εξαγωγή προς τις ΗΠΑ, ενώ μεγάλο ενδιαφέρον υπάρχει για εξαγωγές προς Ιαπωνία αλλά και σε όλο τον κόσμο», δήλωσε στον ΑγροΤύπο η υπεύθυνη μάρκετινγκ της εταιρείας κ. Ηλίδη. Το ελαιόλαδο προέρχεται από 6.000 ελαιόδεντρα που διαθέτει η εταιρεία στην Πελοπόννησο, από τις ποικιλίες Μανάκι και Κορωνέικη, από τα οποία τα 200 έχουν ηλικία μεγαλύτερη των 2.000 χρόνων. Η εμφιάλωση περιορίζεται στις 4.000 φιάλες, που είναι αριθμημένες με το χέρι. Όπως μας ανέφεραν οι υπεύθυνοι της εταιρείας, το προϊόν θεωρείται gourmet, με ειδική συσκευασία που διατηρεί το προϊόν σε σταθερή θερμοκρασία και πωλείται στα σούπερ μάρκετ των ΗΠΑ στην τιμή των 60 δολαρίων η συσκευασία των 500 ml.

Ελαιόλαδο AiQ 0,5
Η εταιρεία AiQ παράγει βιολογικό και συμβατικό έξτρα παρθένο ελαιόλαδο, με την ονομασία «0,5», ανώτερης ποιότητας από την ποικιλία Κορωνέικη. Πρόκειται για ελαιόλαδο μοναδικής ποιότητας, με πολύ χαμηλή οξύτητα, υπέροχο άρωμα και φρουτώδη πικάντικη γεύση. Προέρχεται αποκλειστικά από ελιές που καλλιεργούνται και αναπτύσσονται στην περιοχή της Σπάρτης στη Λακωνία. Όπως επισημαίνει στον ΑγροΤύπο ο υπεύθυνος της εταιρείας κ. Ξενόφως «το προϊόν έχει καθαρά εξαγωγικό χαρακτήρα. Η βράβευση βοηθά μια προσπάθεια που έχει ξεκινήσει πριν ενάμιση χρόνο και έρχεται να προβάλει την ποιότητα του ελληνικού ελαιολάδου, μέσα από ένα μανδύα ενός brand προϊόντος, που μπορεί να κερδίσει τον ξένο καταναλωτή. Ανήκει στην κατηγορία των gourmet και delicatessen προϊόντων και απευθύνεται σε καταναλωτές με υψηλά εισοδήματα. Στοχεύουμε στις αγορές των ΗΠΑ αλλά και της Ρωσίας, Κίνας και Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων. Η τιμή λιανικής στο ράφι θα κυμαίνεται γύρω στα 15 ευρώ για τη συσκευασία των 500 ml. Μπορεί όμως σε πλούσιες αγορές να φτάσει ακόμη και στα 25 – 30 ευρώ. Μετά χρόνια απουσίας του ποιοτικού ελληνικού ελαιολάδου στις αγορές που απευθύνονται σε καταναλωτές υψηλών εισοδημάτων, με αυτή την προσπάθεια που κάνουμε ελπίζουμε να καταφέρουμε να αναπληρώσουμε το κενό και να κερδίσουμε την εμπιστοσύνη των ξένων καταναλωτών».

Στάυρος Παϊσιάδης


Πηγή:www.agronews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου