Το
ελληνικό και ελληνικού τύπου γιαούρτι (στραγγιστό) κατέχει, για το 2012,
ποσοστό 11,33% σε όγκο πωλήσεων και 13,14% σε αξία, της συνολικής αγοράς
γιαουρτιού. Οι πωλήσεις δε, της κατηγορίας αυξήθηκαν κατά 29,6%, σε όγκο και
43% σε αξία, όταν αναγνωρισμένα προϊόντα γιαουρτιού δέχθηκαν πιέσεις στις
πωλήσεις τους.
Οι
μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ του Ηνωμένου Βασιλείου (ΗΒ) εξετάζουν το
ενδεχόμενο να κυκλοφορήσουν προϊόντα ίδιας ετικέτας με τον χαρακτηρισμό Greek
Yoghurt, με γιαούρτι παραγόμενο από ελληνικές βιομηχανίες, προκειμένου να
επωφεληθούν από την αύξηση της
ζήτησης του προϊόντος.
Αυτά
αναφέρει έκθεση του γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της πρεσβείας
μας στο Λονδίνο και ενημερώνει ότι οι εξαγωγές γιαουρτιού του Ηνωμένου
Βασιλείου, το 2012, ανήλθαν συνολικά σε 27.528 τόνους, αξίας 44,21 εκατ. λιρών
καταγράφοντας αύξηση κατά 8,1% και 22% αντίστοιχα. Κυριότερος πελάτης του ΗΒ
είναι η Ιρλανδία, η οποία απορροφά, σε αξία, το 64,4% του συνόλου των
βρετανικών εξαγωγών, ακολουθούμενη από τις, Γερμανία, Ισπανία, Ιταλία και
Βέλγιο. Η χώρα μας καταλαμβάνει την 13η θέση με εισαγωγές αξίας 5,5 χιλ. λιρών.
Οι
εισαγωγές γιαουρτιού του Ηνωμένου Βασιλείου, το 2012, ανήλθαν σε 139.845 τόνους
αξίας 156,35 εκατ. λιρών, καταγράφοντας μείωση κατά 4,3% και 2,7% αντίστοιχα,
έναντι του 2011. Κυριότερος προμηθευτής του Η.Β. είναι η Γαλλία, η οποία
καλύπτει ποσοστό 46,65% της συνολικής αξίας, ακολουθούμενη από τη Γερμανία
(22,76%), την Ελλάδα (10,55%), την Ιρλανδία (7,63%) και την Αυστρία (1,9%). Οι
ελληνικές εξαγωγές γιαουρτιού στο ΗΒ κατέγραψαν αύξηση κατά 10,8% σε ποσότητα
και 16,4% σε αξία έναντι του 2011.
Κατά
το προηγούμενο έτος, σχεδόν όλες οι εταιρείες παραγωγής τοποθέτησαν στην αγορά
νέα προϊόντα γιαουρτιού ελληνικού τύπου, ενέργεια που είχε ξεκινήσει από το
2011, προκειμένου να αντισταθμίσουν την υποχώρηση των πωλήσεων στους λοιπούς
τύπους του προϊόντος αλλά και να ανταποκριθούν στην αυξημένη ζήτηση αυτού του
τύπου. Αυτή η τελευταία, οφείλεται, στην προώθηση του προϊόντος στη βάση της
προβολής της ισορροπίας μεταξύ γεύσης και ιδιοτήτων του, στην έμφαση στα
θρεπτικά συστατικά αντί της πεπτικής του δράσης και στην προσοχή που δίδει το
καταναλωτικό κοινό στην υγιεινή διατροφή. Αρμόδιοι διευθυντές πωλήσεων,
περιγράφοντας την τάση της αγοράς, θεωρούν ότι, καθώς οι πρωτεΐνες αναμένεται
να αποτελέσουν το πλέον ζητούμενο συστατικό, το γιαούρτι αυτού του τύπου
αποτελεί την κορυφαία επιλογή για τους καταναλωτές που θέλουν να συνδυάσουν
απόλαυση και υγιεινή διατροφή.
Οι
εταιρείες φαίνεται να δίδουν περισσότερη έμφαση στην εμφάνιση και την απόλαυση
για αυτή την κατηγορία γιαουρτιού. Δεν είναι τυχαίο ότι έχουν ήδη ανακοινωθεί
καινούργιες τοποθετήσεις προϊόντων στην αγορά εντός του έτους. Η ΦΑΓΕ έχει
τοποθετήσει από την αρχή του 2013 τέσσερα προϊόντα της σειράς Fruyo, τρεις
γεύσεις φρούτων και βανίλια ενώ η Yoplait έχει περιλάβει στα νέα της προϊόντα
τα Perle de Lait Greek-style yogurt και Liberte Strained Greek-style 0% fat
yogurt. Η βρετανική εταιρεία Tims Diairy, πρόκειται να κυκλοφορήσει το Μάϊο ένα
νέο προϊόν με την ονομασία Greek Style yoghurt with Vanilla και σε συνεργασία
με γνωστό, στο Λονδίνο, Έλληνα chef, έχει ήδη κυκλοφορήσει τρεις νέες γεύσεις
(δυο με φρούτα και μία με μέλι). Τα γιαούρτια ελληνικού τύπου απέφεραν
σημαντικά κέρδη για την εταιρεία Mullerlight της οποίας το προϊόν Mullerlight
Greek Style Yoghurt, από τις αρχές του Μαρτίου 2012, έχει καταγράψει στο
Ηνωμένο Βασίλειο πωλήσεις 61 εκατ. συσκευασιών, αξίας 23 εκατ. λιρών. Επίσης,
σύμφωνα με πληροφορίες της αγοράς, οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ του ΗΒ
εξετάζουν το ενδεχόμενο να κυκλοφορήσουν προϊόντα ίδιας ετικέτας με τον
χαρακτηρισμό Greek Yoghurt, με γιαούρτι παραγόμενο από ελληνικές βιομηχανίες,
προκειμένου να επωφεληθούν από την αύξηση της ζήτησης του προϊόντος.
Σημειώνεται
ότι το ελληνικό γιαούρτι δεν είναι κατοχυρωμένο προϊόν Π.Ο.Π. (Προστατευόμενη
Ονομασία Προέλευσης) ή Π.Γ.Ε. (Προστατευόμενη Γεωγραφική Ένδειξη). Στη
βρετανική αγορά η διάκριση στην ονομασία μεταξύ του ελληνικού γιαουρτιού (Greek
yoghurt)και του ελληνικού τύπου (Greek style yoghurt) καθιερώθηκε, στα τέλη της
δεκαετίας του 1980, μετά από δικαστικούς αγώνες των ελληνικών εταιρειών και
βασίστηκε στη νομοθεσία (εθνική και ευρωπαϊκή) περί προστασίας του καταναλωτή.
Η διάκριση αυτή επιβεβαιώθηκε πρόσφατα, στην υπόθεση χρήσης της ονομασίας
ελληνικό γιαούρτι (Greek authentic yoghurt) σε προϊόν αμερικανικής εταιρείας,
παραγόμενο στις ΗΠΑ, με απόφαση του Ανωτάτου Δικαστηρίου ΗΒ, στην οποία
αναφέρεται ότι τον όρο «ελληνικό γιαούρτι» δεν μπορεί να φέρει προϊόν που δεν
παράγεται στην Ελλάδα. Με την ίδια αιτιολογική βάση εκδόθηκαν προσωρινά μέτρα,
μετά από προσφυγή της εταιρείας ΦΑΓΕ, για απόσυρση του χαρακτηρισμού «Greek
yoghurt» από προϊόν της εταιρείας DANONE, παρασκευαζόμενου στην Πολωνία.
Ποτό
γιαουρτιού
Τα
τελευταία στοιχεία Kantar Worldpanel δείχνουν ότι ο όγκος των πωλήσεων ποτών
γιαουρτιού έχει αυξηθεί κατά 4,0% έναντι του προηγούμενου έτους, ενώ η αξία των
πωλήσεων κατέγραψε αύξηση κατά 1,9%. Η διείσδυση της κατηγορίας έχει αυξηθεί
στα νοικοκυριά, με περισσότερες από 1 στις 3 οικογένειες να τα αγοράζουν στη
διάρκεια του έτους. Αύξηση του όγκου αλλά και της αξίας πωλήσεων καταγράφεται
τόσο στην ιδιωτική ετικέτα όσο και στα επώνυμα ποτά γιαουρτιού. Η μέση τιμή
έχει υποχωρήσει 2,0% σε ετήσια βάση, ως αποτέλεσμα της μείωσης των τιμών για τα
επώνυμα προϊόντα.
Μερίδια
αγοράς λιανοπωλητών
Οι
πέντε μεγαλύτερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ του Η.Β. πραγματοποιούν το 80% περίπου
των πωλήσεων της κατηγορίας γιαουρτιού και επιδορπίων ψυγείου. Το ένα τρίτο των
λιανικών πωλήσεων πραγματοποιήθηκε από την αλυσίδα TESCO (29,5%), η οποία
ενίσχυσε τη θέση της κατά 5,03% σε ετήσια βάση. Η Sainsbury's κατέχει τη
δεύτερη θέση με 17,2%, ενισχυμένη κατά 7,6%, η ASDA την τρίτη θέση με 15,9%,
αυξημένο κατά 5,0% και η Morrisons την τέταρτη με 11,5% και μείωση κατά 3,6%
έναντι του 2011. Εντυπωσιακή άνοδο κατά σχεδόν 45% κατέγραψαν οι πωλήσεις της
Aldi, η οποία κατέχει μόλις 1,9% της αγοράς.
Πηγή:www.paseges.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου