10 Μαΐ 2013

Στη 2η θέση το γιαούρτι ιδιωτικής ετικέτας.


Έντονο προβληματισμό στις γαλακτοβιομηχανίες προκαλεί η κάμψη της κατανάλωσης γιαουρτιού τη διετία 2010-2012 αλλά και η άνοδος των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας. Σύμφωνα με στοιχεία της Nielsen, η κατανάλωση γιαουρτιού σε διάστημα μόλις δυο χρόνων (2010-2012) έχει υποχωρήσει άνω του 10%, προκαλώντας τεράστιες απώλειες εσόδων στις γαλακτοβιομηχανίες.
Αναλυτικότερα, οι πωλήσεις γιαουρτιού σε αξία υποχώρησαν
κατά 8,1% το διάστημα 2010-2012 και διαμορφώθηκαν σε 317,37 εκατ. ευρώ το 2012 από 345,52 εκατ. ευρώ το 2010.
Αυτό σημαίνει πως οι γαλακτοβιομηχανίες «έχασαν» έσοδα περίπου 28 εκατ. ευρω μέσα σε μόλις δυο χρόνια, παρά τις έντονες προωθητικές ενέργειες στις οποίες επιδόθηκαν (με εξαίρεση τη ΦΑΓΕ που σταμάτησε τις έντονες προωθητικές ενέργειες), με αποτέλεσμα τα οικονομικά τους να δεχθούν ισχυρές πιέσεις.
Την ίδια ώρα, μεγαλύτερο έδαφος κερδίζει το γιαούρτι ιδιωτικής ετικέτας, το οποίο πλέον κατέχει μερίδιο 15% και είναι στη δεύτερη θέση πίσω από τη ΦΑΓΕ (με 21,6%). Υπό αυτές τις συνθήκες, οι γαλακτοβιομηχανίες εστιάζουν στη μείωση του λειτουργικού κόστους και στη συνέχιση των προσφορών.
Καταναλωτές 
Παράλληλα, προσπαθούν να διατηρήσουν «ζωντανό» το ενδιαφέρον των καταναλωτών, λανσάροντας νέα καινοτόμα προϊόντα, ενώ αρχίζουν να στρέφονται πιο έντονα στο εξωτερικό. Ενδεικτικά, εκτός από τη ΦΑΓΕ που επενδύει σταθερά στο εξωτερικό, οι Vivartia, ΜΕΒΓΑΛ, Δωδώνη και Κρι Κρι αναζητούν την επέκτασή τους στις διεθνείς αγορές.

Γιώργος Μανέττας

Πηγή:www.imerisia.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου