24 Φεβ 2012

Έτοιμα να κερδίσουν και τις αγορές του εξωτερικού τα «φασόλια Πρεσπών».


Τα φασόλια Πρεσπών μετά την αναγνωρισιμότητα που έχουν κερδίσει στην ελληνική αγορά τώρα είναι έτοιμα να κερδίσουν και τις αγορές του εξωτερικού. «Βασικός στόχος μας είναι οι εξαγωγές και έχουμε ξεκινήσει ήδη επαφές με ΗΠΑ, Αυστραλία και Κύπρο», δήλωσε στον ΑγροΤύπο ο πρόεδρος του Αγροτικού Συνεταιρισμού Φασολοπαραγωγών Εθνικού Δρυμού Πρεσπών «Πελεκάνος» κ. Νικόλαος Στεργίου. «Θεωρούμε ότι πρέπει να προχωράμε με σταθερά βήματα για να έχουμε μακροχρόνια θετικά αποτελέσματα. Είμαστε ένας «υγιής» συνεταιρισμός, με κύκλο εργασιών 4,5 εκατ. ευρώ κάθε έτος και δεν έχουμε χρέη». Ο συνεταιρισμός έχει κάνει πράξη τη συμβολαιακή γεωργία. Σήμερα στην περιοχή των Πρεσπών καλλιεργούνται με φασόλια συνολικά περίπου 10.000 στρέμματα, από τα οποία τα 5.000 ανήκουν στο συνεταιρισμό.

«Στόχος μας είναι να ενταχθεί όλη η περιοχή των Πρεσπών στο συνεταιρισμό μας γιατί έτσι θα γίνει καλύτερη διαχείριση του προϊόντος και θα σταματήσει το πρόβλημα με τις «ελληνοποιήσεις». Είναι
ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα και για να το αντιμετωπίσει ο συνεταιρισμός έχει προχωρήσει στην τυποποίηση του προϊόντος σε συσκευασίες των 250 και 500 γραμμαρίων, όπως επίσης 3 και 5 κιλών», τονίζει ο κ. Στεργίου και προσθέτει: «Τα φασόλια του συνεταιρισμού μας είναι πιστοποιημένα. Ο έλεγχος είναι από τη σπορά μέχρι το ράφι. Ο συνεταιρισμός έχει 30 παραγωγούς μέλη. Διακινεί περίπου το 51% του προϊόντος που παράγεται στην περιοχή των Πρεσπών, δηλαδή 1.500 τόνους κάθε έτος. Τα φασόλια Πρεσπών για τις εξαιρετικές τους ιδιότητες και την ποιότητα τους, έχουν χαρακτηριστεί ως Προϊόν Προστατευόμενης Γεωγραφικής Ένδειξης (Π.Γ.Ε.) για την καταγωγή, παραγωγή, επεξεργασία και τυποποίηση εντός της οριοθετημένης γεωγραφικής περιοχής. Αυτό σημαίνει ότι μόνο ο συνεταιρισμός μας μπορεί να πουλάει φασόλια με την ονομασία Πρεσπών».

Ιδιαίτερα σημαντικής σημασίας είναι η λήψη μέτρων και η συνεχής προσπάθεια από τον Α.Σ. «Πελεκάνος» και τα μέλη του για τη διατήρηση και αποκλειστική καλλιέργεια του ντόπιου γενετικού υλικού. Βεβαίως, τα φτωχά σε ασβέστιο εδάφη και το μικροκλίμα των Πρεσπών είναι οι κύριες αιτίες των ιδιαίτερων ποιοτικών χαρακτηριστικών (λεπτόφλουδα φασόλια, πλούσια σε ενέργεια, υδατάνθρακες και πρωτεΐνες) των φασολιών Πρεσπών. Επίσης, η καλλιέργεια φασολιού των Πρεσπών έχει ενταχθεί στο Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης από το 2004 - σύμφωνα με τα AGRO 2.1 KAI 2.2 - που περιλαμβάνει κανόνες ορθής γεωργικής πρακτικής και κανόνες φιλοπεριβαλλοντικής άσκησης, όπως η μείωση στο ελάχιστο των χρησιμοποιούμενων φυτοφαρμάκων και λιπασμάτων. «Στόχος μας είναι να παράγονται ασφαλή ποιοτικά προϊόντα και να επιτυγχάνεται η άριστη διαχείριση του περιβάλλοντος και ειδικότερα στην περιοχή μας που είναι χαρακτηρισμένη ως Εθνικός Δρυμός», αναφέρει ο πρόεδρος του συνεταιρισμού.

Με τη μηχανική γεωργία που χρησιμοποιείται σήμερα σε όλες τις καλλιεργούμενες εκτάσεις παραγωγής φασολιών έχει επιτευχθεί μείωση του κόστους παραγωγής, ενώ παράλληλα έχει δοθεί έμφαση στα θέματα ποιότητας, με την επιλογή του σπόρου, τον περιορισμό της λίπανσης και της χρήση μόνο των απολύτως απαραίτητων και μάλιστα φιλικών στο περιβάλλον και τον άνθρωπο φυτοφαρμάκων.

Όλες οι κτιριακές εγκαταστάσεις του συνεταιρισμού έχουν γίνει από κεφάλαια των μελών του. Εξαίρεση αποτελεί η ένταξη στο επενδυτικό πρόγραμμα του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων για την κατασκευή Διαλογητηρίου – Συσκευαστηρίου – Αποθήκης Οσπρίων. Το έργο ολοκληρώθηκε τον Οκτώβριο του 2007. Το σύνολο των κτιριακών υποδομών (χώρος παραγωγής, εκθετήριο και χώροι γραφείων) και της διαμόρφωσης του περιβάλλοντος χώρου (αποθηκευτικοί χώροι, γεφυροπλάστιγγα, χώρος υποδοχής προϊόντων, χώροι στάθμευσης κλπ), υπερέβησαν το 1.000.000 ευρώ ως κόστος εγκατάστασης, ενώ στο σύνολό τους ολοκληρώθηκαν το 2008.

Η φετινή καλλιεργητική περίοδος κύλησε πολύ ομαλά και οι πωλήσεις, παρά την οικονομική κρίση, ήταν πολύ καλές. Όσον αφορά την τιμή παραγωγού φέτος έφτασε στα 3 ευρώ το κιλό. Ο συνεταιρισμός έχει ξεκινήσει από το 2004 συμβολαιακή γεωργία, δηλαδή οι πωλήσεις γίνονται κάθε χρόνο πριν φυτευτεί το προϊόν. «Έχουμε κάνει προγραμματισμό με τις εταιρείες που συνεργαζόμαστε και γνωρίζει ο παραγωγός τι θα φυτεύει και πόσο θα πουλήσει το προϊόν του. Στην λιανική αγορά συνεργαζόμαστε μόνο με ένα σούπερ μάρκετ της Βορείου Ελλάδας γιατί η φιλοσοφία μας είναι να υπάρχει άμεση επαφή των συνεργατών μας με τον Έλληνα καταναλωτή. Έτσι σε κάθε νομό έχουμε αντιπροσώπους που δίνουν το προϊόν μας σε μικρά μαγαζιά (παντοπωλεία, μανάβικα κ.α.)», αναφέρει ο πρόεδρος του Α.Σ. «Πελεκάνος».

Πηγή:


http://www.agrotypos.gr/index.asp?mod=articles&id=70800

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Δημοσίευση σχολίου