10 Δεκ 2012

Θετικές οι προοπτικές για εξαγωγές κρόκου και αυγοτάραχου στην Ιαπωνία.


Προοπτικές για να κατακτήσουν την ιαπωνική αγορά έχουν δύο ξεχωριστά ελληνικά προϊόντα, ο «κρόκος Κοζάνης» και το «αυγοτάραχο Τρικαλινός». Στην προώθησή τους συνέβαλλε σεμινάριο που διοργάνωσε το Γραφείο Οικονομικών & Εμπορικών Υποθέσεων (Ο.Ε.Υ.) της Ελληνικής Πρεσβείας της Ελλάδας στο Τόκυο, στις 27 Νοεμβρίου 2012. Το σεμινάριο είχε σαν κύριο θέμα την προβολή των ελληνικών προϊόντων Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης (ΠΟΠ) και Προστατευόμενης Γεωγραφικής Ένδειξης (ΠΓΕ). Την παρουσίαση των
ελληνικών προϊόντων έκανε ο επικεφαλής του Γραφείου Ο.Ε.Υ. κ. Μάριος Μαθιουδάκης. Όπως δήλωσε στον ΑγροΤύπο ο κ. Μαθιουδάκης, «η εκδήλωση αυτή έγινε με αφορμή τη σχεδιαζόμενη συμφωνία ελευθέρου εμπορίου μεταξύ ΕΕ και Ιαπωνίας. Στη συμφωνία υπάρχει μια πρόβλεψη για την προστασία των προϊόντων με γεωγραφικές ενδείξεις (ΠΟΠ και ΠΓΕ) και παράλληλα θέλαμε να δείξουμε τη μοναδικότητα των επώνυμων ελληνικών προϊόντων. Στην Ιαπωνία υπάρχει πρόβλημα με εισαγωγές λευκών τυριών από τη Δανία, Κύπρο και Νορβηγία, που έχουν το όνομα «φέτα». Επειδή η Ιαπωνία είναι χώρα εκτός ΕΕ δεν υποχρεώνεται να προστατεύει τα προϊόντα ΠΟΠ και ΠΓΕ, αλλά εμάς μας ενδιαφέρει να προβαίνουμε σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για να διαφυλάξουμε την «ελληνικότητα» του προϊόντος μας».

Προσκεκλημένοι στην εκδήλωση ήσαν μεγάλες ιαπωνικές εισαγωγικές εταιρείες τροφίμων (π.χ. Mitsui Foods, Sojitz, Morinaga) και κυρίως εκλεκτών τροφίμων (gourmet) (Κataoka Co, Jalux), εισαγωγικές εταιρείες ελληνικών τροφίμων (Nostimia Co, K&M κλπ), εκπρόσωποι του ιαπωνικού Οργανισμού Εξωτερικού Εμπορίου (J.E.T.R.O.), του ιαπωνικού Υπουργείου Γεωργίας, Δασών & Αλιείας και του Υπουργείου Εξωτερικών, της Αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην Ιαπωνία, ιδιοκτήτες σχολών μαγειρικής και εστιατορίων (Ηattori Nutrition College), εκπρόσωποι του ιαπωνικού συνδέσμου αρχιμαγείρων (Japan Chef Association), του περιοδικού κλαδικού τύπου κ.λ.π.

Παρευρέθηκαν επίσης από ελληνικής πλευράς και οι κ.κ. Άγγελος Μάρκου, γενικός διευθυντής της εταιρείας «Προϊόντα Κρόκου Κοζάνης Α.Ε.Β.Ε.» και ο Ζαφείρης Τρικαλινός, ιδιοκτήτης της «Tρικαλινός Α.Ε.», οι οποίοι παρουσίασαν τα προϊόντα τους. Κατά την διάρκεια του σεμιναρίου, διοργανώθηκε επί τόπου γευσιγνωσία των δύο αυτών προϊόντων, γεγονός που συνέβαλλε σημαντικά στην προώθησή τους.

«Οι Ιάπωνες χρησιμοποιούν στη διατροφή τους υγιεινά, gourmet, επώνυμα τρόφιμα, τα οποία πωλούνται σε ελκυστικές συσκευασίες», επισήμανε ο κ. Μαθιουδάκης. «Τα ελληνικά ΠΟΠ και ΠΓΕ τρόφιμα έχουν πολλές προοπτικές στην αγορά της Ιαπωνίας. Οι καταναλωτές αυτής της χώρας είναι υψηλού επιπέδου. Μεταξύ των ελληνικών προϊόντων ΠΟΠ περιλαμβάνεται και ο κρόκος, για τον οποίο οι Ιάπωνες έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον να τον εντάξουν στην καθημερινή τους διατροφή. Στο σεμινάριο προχώρησα στην παρουσίαση όλων των ελληνικών ΠΟΠ και ΠΓΕ προϊόντων. Στη συνέχεια ενημέρωσα τους Ιάπωνες επιχειρηματίες για την κοινοτική νομοθεσία, τις προδιαγραφές, καθώς και τη διαδικασία καταχώρησης που έχουν τα ΠΟΠ και ΠΓΕ στην ΕΕ. Οι Ιάπωνες δείχνουν ενδιαφέρον για να δημιουργήσουν ένα παρόμοιο σύστημα πιστοποίησης των αγροτικών προϊόντων τους».

Οι εκπρόσωποι της εταιρείας Τρικαλινός, ανέφεραν στον ΑγροΤύπο το μεγάλο ενδιαφέρον που έδειξαν οι Ιάπωνες για το ελληνικό αυγοτάραχο, το οποίο θεωρούν πολύ ανώτερο ποιοτικά από αυτό που παράγουν στη χώρα τους. «Η εταιρία μας έχει διεθνή παρουσία στην παγκόσμια αγορά. Οι εξαγωγές μας είναι απλωμένες σε Ευρώπη, Ασία και ΗΠΑ. Στην Ιαπωνία οι καταναλωτές γνωρίζουν διατροφικά το αυγοτάραχο, που αυτοί το ονομάζουν karasumi. Το τελευταίο χρονικό διάστημα οι καταναλωτές της χώρας αυτής έχουν κάνει στροφή προς την υγιεινή διατροφή και επειδή το ελληνικό αυγοτάραχο είναι λιγότερο αλμυρό (έχει κάτω από 1% αλατότητα), κατάφερε να κερδίσει το ενδιαφέρον των Ιαπώνων. Η Ιαπωνία είναι μια χώρα όπου το 90% της διατροφής των πολιτών αποτελείται από θαλασσινά προϊόντα. Αυτό δείχνει ότι οι προοπτικές για εξαγωγές του ελληνικού αυγοτάραχου προς την ιαπωνική αγορά να είναι πολύ θετικές. Οι καταναλωτές εκεί έχουν σεβασμό για τα ποιοτικά τρόφιμα, είτε είναι από τη χώρα τους είτε από το εξωτερικό. Επίσης παρουσιάζουν μια σταθερότητα στις επιχειρηματικές επιλογές τους. Αν υπάρξει κάποια καλή συνεργασία με τις επιχειρήσεις του κλάδου θα έχει προοπτικές να διαρκέσει ακόμη και πενήντα χρόνια».

Σταύρος Παϊσιάδης


Πηγή: www.agrotypos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου