24 Μαρ 2013

Meatless Monday: η καμπάνια που έγινε διεθνής τάση.


Η καμπάνια “Meatless Monday” ξεκίνησε το 2003 από τις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής σε συνεργασία με τη σχολή Δημόσιας Υγείας “Johns Hopkins Bloomberg” και σήμερα το πρόγραμμα “αποφύγετε το κρέας μία ημέρα την εβδομάδα” είναι ενεργό σε 23 χώρες διεθνώς και συνεχώς αυξάνεται!

Στην Ευρώπη, η Γάνδη έγινε η πρώτη πόλη που ενσωματώθηκε
στο πρόγραμμα τον Μάϊο του 2009, ενώ αμέσως μετά ο Paul McCartney το σύστησε στη Μεγάλη Βρετανία. Έκτοτε η καμπάνια “Meatless Monday” εξελίχθηκε ταχύτατα σε παγκόσμια τάση. Το απλό μήνυμα της καμπάνιας προτρέπει κάθε έθνος να προσαρμόσει την κουλτούρα και την κουζίνα του σε μία βάση πιο υγιεινή αλλά και οικολογική.

Σε ότι αφορά στην οικολογική διάσταση της καμπάνιας, οι πόροι που απαιτούνται σε νερό, γη και λίπασμα για την παραγωγή κρέατος είναι σημαντικά υψηλότεροι σε σχέση με αυτούς που είναι απαραίτητοι για την παραγωγή άλλων θρεπτικών τροφών. Σε ότι αφορά στη διατροφική διάσταση του προγράμματος, η τακτική κατανάλωση κρέατος έχει συσχετισθεί με πολλαπλές επιπλοκές, από διάφορους τύπους καρκίνου μέχρι και εγκεφαλικό. Με την περιορισμένη κατανάλωση κρέατος αντίθετα, μειώνεται το κοιλιακό λίπος, ρυθμίζεται αποτελεσματικότερα το λιπιδαιμικό προφίλ και διατηρείται σε πολύ καλά επίπεδα η λειτουργία όλου του οργανισμού.

Ανάμεσα στις χώρες που έχουν ενστερνιστεί τη φιλοσοφία της καμπάνιας συγκαταλέγονται η Τζαμάικα, το Ισραήλ και οι Φιλιππίνες.

Στην Ελλάδα τι κάνουμε;

Κυριακού Κατερίνα
Κλινικός Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, MSc

Πηγή:www.eatwell.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου