18 Απρ 2013

Κερδίζει έδαφος το «ελληνικό» γιαούρτι στη Μ. Βρετανία.


Σημαντική αύξηση των πωλήσεων κατά 29,6% σε αξία και κατά 43,1% σε όγκο την περασμένη χρονιά.


Σημαντική αύξηση, τόσο σε αξία (29,6%) όσο και σε όγκο πωλήσεων (43,1%) κατέγραψε η κατηγορία του ελληνικού τύπου γιαουρτιού στη Μεγάλη Βρετανία το 2012, σύμφωνα με στοιχεία του Γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της ελληνικής πρεσβείας στο Λονδίνο.


Μάλιστα, η συγκεκριμένη κατηγορία φαίνεται ότι κερδίζει διαρκώς μερίδια αγοράς από τις κατηγορίες luxury και χαμηλών λιπαρών.

Πιο αναλυτικά, το ελληνικό και ελληνικού τύπου γιαούρτι (στραγγιστό) κατέχει, για το 2012, ποσοστό 11,33% σε όγκο πωλήσεων και 13,14% σε αξία, της συνολικής αγοράς γιαουρτιού. Οι πωλήσεις δε, της κατηγορίας αυξήθηκαν κατά 29,6%, σε όγκο και 43% σε αξία, όταν αναγνωρισμένα προϊόντα γιαουρτιού δέχθηκαν πιέσεις στις πωλήσεις τους.

Η κατηγορία ελληνικού τύπου γιαούρτι (Greek style) κατέγραψε, κατά τη διάρκεια του έτους, εντυπωσιακή αύξηση (τη μεγαλύτερη στο σύνολο της αγοράς) κατά 29,6% σε όγκο πωλήσεων και 43,1% σε αξία (στην κατηγορία περιλαμβάνονται τόσο τα προϊόντα που παράγονται στην Ελλάδα – Greek yoghurts- όσο και τα ονομαζόμενα στην εδώ αγορά, Greek style) ενώ το απλό/φυσικό γιαούρτι είχε σημαντική αύξηση όγκου πωλήσεων κατά 17,8%.

Το απλό / φυσικό γιαούρτι είχε σημαντική αύξηση όγκου πωλήσεων κατά 17,8%. Τα χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά γιαούρτια έχουν επίσης καταγράψει αύξηση έως και 3,0%. Σύμφωνα με την Mintel, οι πιο σημαντικοί παράγοντες που επηρεάζουν την επιλογή του γιαουρτιού είναι «χαμηλά λιπαρά» και «φυσικό», εξηγώντας έτσι τους τομείς της ανάπτυξης που καταγράφονται στον κατωτέρω πίνακα. Το γιαούρτι για παιδιά κατέγραψε τη μεγαλύτερη μείωση σε ετήσια βάση, με τον όγκο πωλήσεων να μειώνεται κατά 16,6%. Το χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά γιαούρτι παραμένει το φθηνότερο (στις 1.78 λίρες/κιλό), ενώ το παιδικό γιαούρτι είναι το πιο ακριβό, στις 3,18 λίρες/κιλό.

Όπως σημειώνεται στο report της ελληνικής πρεσβείας, «οι εταιρείες φαίνεται να δίδουν περισσότερη έμφαση στην εμφάνιση και την απόλαυση για αυτή την κατηγορία γιαουρτιού. Δεν είναι τυχαίο ότι έχουν ήδη ανακοινωθεί καινούργιες τοποθετήσεις προϊόντων στην αγορά εντός του έτους. Η ΦΑΓΕ έχει τοποθετήσει από την αρχή του 2013 τέσσερα προϊόντα της σειράς Fruyo, τρεις γεύσεις φρούτων και βανίλια ενώ η Yoplait έχει περιλάβει στα νέα της προϊόντα τα Perle de Lait Greek-style yogurt και Liberte Strained Greek-style 0% fat yogurt. Η βρετανική εταιρεία Tims Diairy, πρόκειται να κυκλοφορήσει το Μάϊο ένα νέο προϊόν με την ονομασία Greek Style yoghurt with Vanilla και σε συνεργασία με γνωστό, στο Λονδίνο, Έλληνα chef, έχει ήδη κυκλοφορήσει τρεις νέες γεύσεις (δυο με φρούτα και μία με μέλι). Τα γιαούρτια ελληνικού τύπου απέφεραν σημαντικά κέρδη για την εταιρεία Mullerlight της οποίας το προϊόν Mullerlight Greek Style Yoghurt, από τις αρχές του Μαρτίου 2012, έχει καταγράψει στο Ηνωμένο Βασίλειο πωλήσεις 61 εκ. συσκευασιών, αξίας 23 εκ. λιρών. Επίσης, σύμφωνα με πληροφορίες της αγοράς, οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ του ΗΒ εξετάζουν το ενδεχόμενο να κυκλοφορήσουν προϊόντα ίδιας ετικέτας με τον χαρακτηρισμό Greek Yoghurt, με γιαούρτι παραγόμενο από ελληνικές βιομηχανίες, προκειμένου να επωφεληθούν από την αύξηση της ζήτησης του προϊόντος.

Σημειώνουμε ότι το ελληνικό γιαούρτι δεν είναι κατοχυρωμένο προϊόν Π.Ο.Π. (Προστατευόμενη Ονομασία Προέλευσης) ή Π.Γ.Ε. (Προστατευόμενη Γεωγραφική Ένδειξη). Στη βρετανική αγορά η διάκριση στην ονομασία μεταξύ του ελληνικού γιαουρτιού (Greek yoghurt)και του ελληνικού τύπου (Greek style yoghurt) καθιερώθηκε, στα τέλη της δεκαετίας του 1980, μετά από δικαστικούς αγώνες των ελληνικών εταιρειών και βασίστηκε στη νομοθεσία (εθνική και ευρωπαϊκή) περί προστασίας του καταναλωτή. Η διάκριση αυτή επιβεβαιώθηκε πρόσφατα, στην υπόθεση χρήσης της ονομασίας ελληνικό γιαούρτι (Greek authentic yoghurt) σε προϊόν αμερικανικής εταιρείας, παραγόμενο στις ΗΠΑ, με απόφαση του Ανωτάτου Δικαστηρίου Η.Β., στην οποία αναφέρεται ότι τον όρο «ελληνικό γιαούρτι» δεν μπορεί να φέρει προϊόν που δεν παράγεται στην Ελλάδα. Με την ίδια αιτιολογική βάση εκδόθηκαν προσωρινά μέτρα, μετά από προσφυγή της εταιρείας ΦΑΓΕ, για απόσυρση του χαρακτηρισμού «Greek yoghurt» από προϊόν της εταιρείας DANONE, παρασκευαζόμενου στην Πολωνία».



Πηγή:www.agronews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου