3 Απρ 2013

Πώς τα βιολογικά προϊόντα «εξαπατούν» τους καταναλωτές.


Τοποθετώντας ταμπέλες «βιολογικών» προϊόντων σε καθημερινά τρόφιμα, οι εταιρείες εξαπατούν τους καταναλωτές, κάνοντάς τους να πιστεύουν πως τα τρόφιμα είναι πιο υγιεινά, έχουν καλύτερη γεύση και χαμηλότερη περιεκτικότητα σε θερμίδες, όπως αποκαλύπτει νέα έρευνα.
Γνωστή και ως «health halo effect», η τεχνική αυτή χρησιμοποιείται, όπως έχουν αποδείξει προηγούμενες έρευνες, προκειμένου οι καταναλωτές να πιστεύουν ότι αγοράζουν πιο
υγιεινά προϊόντα.
Τώρα, επιστήμονες του πανεπιστημίου Cornell της Νέας Υόρκης υποστηρίζουν πως οι βιολογικές ταμπέλες επηρεάζουν κατά πολύ την αντίληψή μας για τα προϊόντα, καθώς κάνουν τους καταναλωτές να πιστεύουν πως, εκτός από πιο υγιεινά, είναι και πιο νόστιμα και ωφέλιμα για τον ανθρώπινο οργανισμό.
Οι επιστήμονες συγκέντρωσαν συνολικά 115 ανθρώπους, τους οποίους εντόπισαν σε τοπικά σουπερμάρκετ, προκειμένου να διεξάγουν την έρευνα. Ζήτησαν από τους συμμετέχοντες να αξιολογήσουν τρία ζεύγη προϊόντων. Δύο γιαούρτια, δύο μπισκότα και δύο σακουλάκια με πατατάκια. Από το κάθε ζευγάρι, το ένα από τα δύο προϊόντα είχε την ταμπέλα «βιολογικό» τυπωμένη επάνω του.
Αυτό που δεν γνώριζαν, ωστόσο, οι συμμετέχοντες την έρευνα, ήταν το γεγονός πως όλα τα προϊόντα ήταν της ίδιας μάρκας, και δεν είχαν καμία διαφορά μεταξύ τους. Οι ερευνητές ζήτησαν από τα δείγματα να αξιολογήσουν τα τρόφιμα, βάσει γεύσης και περιεκτικότητας σε θερμίδες, ενώ τους ρώτησαν πόσο θα ήταν διατεθειμένοι να πληρώσουν στο μέλλον για καθένα από τα προϊόντα.
Αν και τα ζεύγη τροφίμων ήταν ακριβώς τα ίδια, η έρευνα ανακάλυψε πως εκείνα με την βιολογική ταμπέλα θεωρήθηκαν πολύ καλύτερα από τα υπόλοιπα. Οι συμμετέχοντες τόνισαν πως τα οργανικά προϊόντα τους φάνηκαν πολύ πιο νόστιμα, ενώ απάντησαν πως θα ήταν πρόθυμοι να πληρώσουν έως και 23.4% περισσότερα χρήματα, προκειμένου να τα αποκτήσουν, έναντι των απλών ομοίων τους.



Πηγή: www.top7news.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου