17 Δεκ 2012

Eπενδύει και κοιτάει στα ίσια τις πολυεθνικές η Λουξ Μαρλαφέκας.


Με νέα προϊόντα βασισμένα σε 100% ελληνικές πρώτες ύλες, συνετή τιμολογιακή πολιτική αλλά και έμπρακτη στήριξη των προμηθευτών της, ώστε να αντεπεξέλθουν στις δυσκολίες της οικονομικής συγκυρίας επιχειρεί να προασπίσει την ισχυρή θέση που έχει κατακτήσει στην εγχώρια αγορά αναψυκτικών η Λουξ Μαρλαφέκας.


Πρόκειται ουσιαστικά για τη συνέχεια της επιτυχημένης συνταγής που επέτρεψε στην
οικογενειακή επιχείρηση από την Πάτρα να εξελιχθεί σταδιακά μέσα στα 62 χρόνια ζωής της από ένα υπολογίσιμο περιφερειακό μέγεθος σε μια εταιρεία που έχει πλέον μπει ….για τα καλά στο «μάτι» των πολυεθνικών ανταγωνιστών της. Κάτι που για πολλούς φάνταζε αδιανόητο μερικά χρόνια πριν….

Τα στοιχεία της Nielsen πιστοποιούν του λόγου το αληθές: Στο σύνολο της αγοράς αναψυκτικών η Λουξ αποτελεί σήμερα σταθερά την τρίτη δύναμη πίσω από τις Coca-Cola 3Ε και PepsiCo-HBH. Ωστόσο, αν εστιάσουμε στην κατηγορία αναψυκτικών με γεύσεις (all flavors), με ένα ποσοστό που το δίμηνο Αυγούστου-Σεπτεμβρίου έφτασε το 17,2% (από 15,8% πέρυσι) η Λουξ καταλαμβάνει τη δεύτερη θέση, μπαίνοντας «σφήνα» στο άλλοτε πανίσχυρο δίδυμο της αγοράς.

Την ίδια στιγμή, ο κύκλος εργασιών της αναμένεται, σύμφωνα με εκτιμήσεις της διοίκησης, να κλείσει φέτος μεταξύ 24,5 και 25 εκατ. ευρώ, ενισχυμένος κατά 12-14% σε σχέση με το 2011.  Οι επιδόσεις αυτές αποκτούν μεγαλύτερη σημασία σε μια χρονιά που η αγορά χυμών και αναψυκτικών καταγράφει νέες απώλειες της τάξης του 8-10%, με τις προβλέψεις μάλιστα να θέλουν την πτωτική πορεία να συνεχίζεται και το 2013.

Η Λουξ, βέβαια, βρίσκεται στην ευχάριστη θέση να μην βαρύνεται σε αυτή τη συγκυρία από υπέρμετρες δανειακές υποχρεώσεις και να παρουσιάζει παραπάνω από επαρκείς ροές ρευστότητας. Κάτι που, όπως επισημαίνουν από τη διοίκηση, μόνο τυχαίο δεν είναι καθώς η ορθή διαχείριση των δαπανών τα προηγούμενα χρόνια και η έμφαση στη μείωση του λειτουργικού κόστους πολύ πριν οι συνέπειες της κρίσης κάνουν την εμφάνισή τους, προετοίμασαν την εταιρεία για τις τωρινές αντίξοες συνθήκες και της έδωσαν τη δυνατότητα να αντέξει στον σκληρό ανταγωνισμό.

Νέα επένδυση-μαμούθ
Σε μια προσπάθεια να είναι έτοιμη για την «επόμενη μέρα» της κρίσης και να ενισχύσει έτι περαιτέρω την εξωστρέφειά της, η Λουξ Mαρλαφέκας έχει δρομολογήσει μια νέα  γραμμή παραγωγής στο Αίγιο. Εκεί, όπως τονίζει η διοίκηση της εταιρείας, θα παράγεται ένα εντελώς νέο, premium φυσικό προϊόντος χωρίς συντηρητικά που θα «παίζει» με τα όρια μεταξύ αναψυκτικού και χημικού ενώ δεν αποκλείεται να χρησιμοποιηθούν και βιολογικές πρώτες ύλες.

Το εν λόγω προϊόν θα απευθύνεται κυρίως στις  αγορές του εξωτερικού. Άλλωστε η Λουξ Μαρλαφέκας ήδη πραγματοποιεί εξαγωγές στην Γερμανία, Καναδά,  ΗΠΑ, Ιταλία, Αυστραλία,  Κύπρο και πρόσφατα εισήλθε στην αγορά της Κίνας και της Αγγλίας.  Η επένδυση θα φτάσει τα 33 εκατ. ευρώ (έχει ήδη ενταχθεί στον Αναπτυξιακό) εκ των οποίων τα 20 εκατ. θα αφορούν τον εξοπλισμό του εργοστασίου.
Η νέα μονάδα αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία στα επόμενα δύο χρόνια σε μια έκταση 15 στρεμμάτων (εκ των οποίων θα καταλαμβάνει τα 3.000 τ.μ.) και θα είναι η τέταρτη της επιχείρηση (διαθέτει μία στο Κεφαλόβρυσο, μία -παραγωγής συσκευασιών PET- στο Αίγιο και ένα κέντρο διανομής στην περιοχή Σαραβάλι.

Tσατσάκης Γιάννης

Πηγή:www.agronews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου